سفری به دربار سلطان صاحبقران (جلد اول)

سفری به دربار سلطان صاحبقران (جلد اول)

  • 3.6 (14 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هنریش بروگیش
  • مترجم : حسین کردبچه
  • تعداد صفحه : 344

توضیحات

دولت پروس و آلمان در سال 1859 مقارن با اواسط سلطنت ناصرالدین شاه هیئتی را به ایران اعزام کرد تا ضمن ایجاد سفارتخانه روابط و مناسبات اقتصادی و سیاسی را میان ایران و آلمان برقرار کند؛ این کتاب سفرنامه‌ای است حاصل از این مسافرت .
دکتر بروگش مستشار و استاد دانشگاه برلین و یکی از بزرگترین شرق‌شناسان روزگار خود بود. وی در تمام طول اقامتش در ایران در تمام شئون و روابط میان مردم ایران مطالعه کرد.

در کتاب "سفری به دربار سلطان صاحبقران" آمده است :
باید گفت که زبان فارسی، زبان ادب و نزاکت و احترام است . ایرانیها هرگز به اشخاص بزرگتر از خود "نه" نمی‌گویند و از کلمه "خیر" استفاده می‌کنند یا آنکه می‌گویند "اختیار دارید" . همیشه صحبتها ونطق‌ها با "عرض می‌کنم ..." شروع می‌شود . اگر یک نفر خبر خوشی را دریافت کند طرف مقابل می‌گوید : "چشم ما روشن..." هنگامی که از اشخاص نقل قول می‌شود به جای "او گفت" می‌گویند "ایشان فرمودند" .
این کتاب ، حاصل مسافرت د ور و د راز یک هیأت سیاسى و اعضاى یک سفارت است که رسماً ازطرف د ولت پروس به ایران اعزام شد ند  و از بیشتر نقاط و شهرهاى ایران بازد ید  کرد ند  و د ر 25‌‏ ژوئیه 1857‌‏براى نخستین بار میان ایران و د ولت پاد شاهى پروس- به نمایند گى ازطرف کشورها و ایالات مستقل آلمان - یک قرارد اد  گمرکى و بازرگانى و مودت امضاء نمود ند  و...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • سامان بابادی
    (03:19)   1401/2/26
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    سلام متاسفانه دانلود نمی شود.
  • زهره طاهری
    (01:28)   1398/1/15
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    عید امسال (1398 ) این کتاب رو خوندم و لذت بیکران بردم. چنان نکات ریز و دقیقی از رفتار و گفتار ایرانیان ذکر شده که حیرت آوره. و چه شباهت هایی بین ایران 170 سال پیش با امروز هست. این نشون میده ایرانیان چندان تغییر نکردند.

بارگزاری