زندگانی ادبی و اجتماعی استاد شهریار

زندگانی ادبی و اجتماعی استاد شهریار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد کاویانپور

توضیحات

سید محمدحسین بهجت تبریزی در تبریز (1376- 1285 شمسی) دیده به جهان گشود و تلخی و شیرینی بسیاری را تجربه کرد. ارزش اشعار و آثار ادبی استاد شهریار،امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست. اشعار شهریار، بهترین گواه شناساندن مقام وی در ادبیات معاصر است. این کتاب که به کوشش احمد کاویانی پور تدوین شده، زندگانی ادبی و اجتماعی حافظ قرن (شهریار) است که در هشت بخش مرتب شده و وقایع در آن، بر اساس ترتیب زمانی آورده شده است. خاطرات ایام کودکی و نوجوانی شهریار در منظومه «حیدربابا» آمده که به هفتاد زبان امروز دنیا ترجمه شده است. در بخش کودکی و نوجوانی این کتاب، گوشه ای از این خاطرات مرور شده است. این شاعر شیرین سخن و پر احساس، هر یک از سروده ها و منظومه هایش را در پی انگیزه و رویدادی در زندگی سروده است. اشعاری که در بخش شرح حال زندگی شاعر انتخاب شده از همین دست است. در بخش شهریار حافظ قرن ما، چند غزل حافظ و استقبال شهریار از آن مضمون آورده شده. در پایان کتاب نیز، شجره نامه و آلبوم عکس وی تهیه شده است. مقبره این شاعر بزرگ در مقبره الشعرای تبریز در کنار بزرگان ادب فارسی است. حق تکثیر: چاپ و نشر اقبال، 1375
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری