کاشف الاسرار و مطلع الانوار: شرح ابیاتی از مثنوی معنوی

کاشف الاسرار و مطلع الانوار: شرح ابیاتی از مثنوی معنوی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن ظریفی چلبی

توضیحات

مصحح: علیرضا قوجه زاده از جمله فصل‌هایی که عناوین‌شان در فهرست کتاب آورده شده است، می‌توان به: مقدمه مصحح، ابیات مورد شرح، تصویر نسخه‌های خطی، تعلیقات، نمایه‌ها و کتابنامه اشاره کرد. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «با مطالعه این شرح، پی بردم که شرح، تفسیرهایی تازه از برخی ابیات دفتر نخست مثنوی را ارائه داده، و نیز اطلاعات نویافته‌ای درباره خود شارح، ابراهیم گلشنی (موسس طریقت گلشنیه در عثمانی و مصر)، در مطاوی اثر مندرج است و به همین جهت تصحیح و احیای آن بایسته می‌نمود. بنابراین با کسب تصویر نسخه‌های خطی کهن این شرح و نسخه‌های متأخر و ناقصی که از آن در کتابخانه‌های مجلس و دانشگاه تهران موجود بود، به احیای اثر پرداختم.» همچنین در مقدمه مصحح نیز آمده است: «این اثر گرانسنگ، از آن چنان اعتبار و ارزش والایی در میان مردم برخوردار بود، که حتی بعد از مرگ مولانا نیز بر سر آرامگاه او هر جمعه بعد از نماز، قرآن و بعد آن مثنوی خوانده می‌شد و مریدان مولانا در نهایت شور و اشتیاق، در نماز به جای حمد و سوره، ابیاتی از غزلیات مولانا را قرائت می‌کردند.» احادیث، احتجاج، الاحتجاج علی اهل اللجاج، احیا علوم الدین، اخلاق محتشمی، ارشاد القلوب الی الصواب، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، اسرارنامه، الاشارات فی معرفة حجج الله علی العباد، از جمله منابعی هستند که در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کتاب «کاشف الاسرار و مطلع الانوار» با شرحی بر ابیات مثنوی معنوی، به قلم حسن ظریفی ‌چلبی و با تصحیح علیرضا قوجه‌زاده در سه هزار نسخه، به بهای 44 هزار ریال و در 312 صفحه از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسیده است. حق تکثیر: شرکت چاپ و نشر بین الملل
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری