مجموعه آثار میرزا ملکم خان

مجموعه آثار میرزا ملکم خان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

تدوین و تنظیم: محمد محیط طباطبایی قسمت اول: نظم جدید میرزا ملکم در سال ۱۲۴۹ هجری قمری در قصبه جلفا (که اکنون از محله‌های اصفهان است) در خانواده‌ای متوسط زاده شد. پدرش میرزا یعقوب سنگ‌تراشی از ارامنه‌ جلفای اصفهان بود که به قولی اسلام آورده بود. ملکم برای تحصیل به فرانسه رفت و پس از بازگشت بارها به مأموریت‌های سیاسی به اروپا سفر کرد. پژوهشگران تاریخ سیاسی ایران وی را از روشنفکران نسل اول ایران می‌‌دانند. کارهای او مجموعه متنوعی از فعالیت اداری، مبارزه سیاسی، انتشار و ترویج افکار آزادی‌خواهی را شامل می‌‌شده و نیز برخی به او اتهام‌هایی نظیر سوءاستفاده مالی و کلاهبرداری وارد ساخته‌اند. اما شاید مهم‌ترین کار او انتشار نشریه قانون است که در آشنا کردن نخبگان جامعه ایران در دوره قاجار با مفاهیم حکومت قانون و اصول آزادی‌خواهی سهمی بسزا داشت و از عوامل مؤثر در جنبش مشروطه ایران بود. او در ۱۳۲۶ هجری قمری در شهر لوزان کشور سوئیس درگذشت. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: کتابخانه دانش‏‫‏‏، ۱۳۲۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • پیمان
    (12:25)   1398/3/25
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    بسیار کتاب آموزنده و پرمحتوایی می باشد.با سپاس فراوان
  • پیمان
    (12:25)   1398/3/25
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    بسیار کتاب آموزنده و پرمحتوایی می باشد.با سپاس فراوان

بارگزاری