مجموعه اسناد چاپ نشده درباره سید جمال الدین مشهور به افغانی

مجموعه اسناد چاپ نشده درباره سید جمال الدین مشهور به افغانی

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: ایرج افشار, اصغر مهدوی سید جمال ‌الدین اسدآبادی (۱۲۱۷- ۱۲۷۵ ش) اندیشمند سیاسی و مبلغ اندیشه اتحاد اسلام و از اولین نظریه پردازان بنیاد گرایی اسلامی است. سید جمال ‌الدین اولین متفکر مدرن و فعال اجتماعی بود که نسبت به بیماریهای اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف ‌های موجود در آن ها هشدار داد. در تاریخ ایران، نام سید جمال الدین اسدآبادی در راه آزادی و آزادگی ثبت شده است. سید جمال الدین به تناوب در افغانستان، هند، مصر، عثمانی و ایران فعالیت داشت. اما شهرت سیاسی او مربوط به اقامت او در پاریس و لندن است، زیرا در آن زمان فرصت یافت فعالیت خود را به عنوان اتحاد اسلامی رونق بخشد و با روزنامه نویسی افکار سیاستمداران را به خود متوجه سازد. اسناد و مدارکی که در کتاب حاضر ارائه شده و به همت اصغر مهدوی و ایرج افشار گردآوری و تنظیم شده است، در سه قسمت گنجانده می شود: مدارک بازمانده از سید جمال الدین، اسناد خانواده امین الضرب و اسناد متفرقه ای که از کتابخانه های مشهد، پاریس و استانبول به دست آمده اند.در این میان اسناد دسته اول اهمیت بیشتری دارند. کتاب حاضر در سال 1342 توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر گردید. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران، 1342
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری