رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی

رسائل عرفانی و فلسفی حکیم قاینی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کافی بن محتشم قائنی

توضیحات

مصحح: سید محمدباقر حجتی این کتاب مجموع پنج رساله فلسفی و عرفانی از حکیم قاینی، یکی از حکمای قرن دهم و یازدهم است. مقاله «فی اسرار آلایات» درباره عادات و امور شگفت‌انگیز جهان؛ «مقاله فی حال المعاد» درباره معاد روحانی و انواع سعادت و شقاوت نفسانی؛ «شرح ابیات سبعه خواجه طوسی در اقسام و مراتب موجودات» در بیان هفت بیت از اشعار خواجه نصیرالدین طوسی است که درباره مقولات و مراتب موجودات سروده شده؛ «مقاله در اسرار العبادات» درباره حقیقت نماز و سایر عبادات؛ و سرانجام مقاله «اتحاد عقل و عاقل و معقول» که آن را مستوره نامیده است، تفسیری است از بخشی از حکمت خالصه ارسطو. مذاق حکیم قاینی به مقتضای هر یک از این مقالات، مذاقی فلسفی و عرفانی است که حجج آن در سراسر کتاب مشهود است. حق تکثیر: انتشارات علمی و فرهنگی، 1364
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری