نامه های پراکنده قائم مقام فراهانی (بخش اول)

نامه های پراکنده قائم مقام فراهانی (بخش اول)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : قائم مقام فراهانی

توضیحات

به کوشش: جهانگیر قائم مقامی نامه های پراکنده قائم مقام فراهانی (بخش دوم) http://ketabnak.com/book/61773 نامه های مربوط به جنگهای ایران و روسیه سید ابوالقاسم قائم مقام (۱۱۵۸ - ۱۲۱۴) صدر اعظم، سیاست‌ مدار، ادیب، شخصیت برجسته و تاثیرگذارعرصه سیاست و ادب نیمهٔ اول قرن سیزدهم هجری ایران بود. قائم مقام فراهانی نمونهٔ بارز تدبیر و تیزبینی آمیخته با انسان دوستی میهن پرستانه بود. وی نثر فارسی را که در آن زمان پر از مبالغه و تملق و عبارت ‌پردازی‌ های عربیِ مسجع، پیچیده و دور از ذهن بود، به نثر فصیح و روان برگردانید. بسیاری از منشیان دوره قاجار از سبک او پیروی کردند و به شیوه او نگارش کردند. کتاب حاضر بخش دوم نامه های قائم مقام مربوط به ماموریت گریبایدوف در ایران و مسائل دیگر در روابط ایران و روسیه است که به کوشش دکتر جهانگیر قائم مقامی گردآوری شده اند. این نوشته ها که حاوی مطالب و نکات فراوان تاریخی، فرهنگی، ادبی و ... هستند، مدارک معتبر تاریخ نگاری محسوب می شوند. در بخش نخست نامه هایی که به قلم قائم مقام هستند، ارائه شده اند ( 60 نامه ). در قسمت دوم پاسخ آن نامه ها که اولیای امور و ماموران دولت روسیه فرستاده اند (48 نامه ) و چندین نامه از سفیر انگلیس و اولیای ایران در خصوص همان موضوع ( 11 نامه ) آورده شده است. حق تکثیر: تهران‬: بنیاد فرهنگ ایران‏‫‏‏، ۱۳۵۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری