اشک های تلخ پترا فون کانت

اشک های تلخ پترا فون کانت

  • 2.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رینر ورنر فاسبیندر

توضیحات

نمایشنامه‌نویسان ما، هرچند با نام "رینر ورنر فاسبیندر" بیگانه نیستند، اما کمتر فرصت این را داشته‌اند که از نزدیک با آثار او آشنا شوند. به غیراز نمایشنامه‌های "خون در گلوی گربه" و "دلال محبت" که، پیش از این با ترجمه‌ی "جاهد جهانشاهی" به سال 1384 توسط نشر "دیگر" به چاپ رسیده است، دیگر ردی از او و آثار نمایش‌اش در ایران موجود نیست. بیشترین آشنایی ما با "فاسبیندر" برمی‌گردد به عرصه‌ی سینما. فیلم‌های او با آن ایده‌های غیر متعارفش، همیشه در نزد سینماگران از جایگاه خاصی برخوردار بوده‌اند، اما "فاسبیندرِ" نمایشنامه‌نویس را باید در جایگاه دیگری قرار داد. او را در عرصه‌ی نمایشنامه‌نویسی باید شاعر خشونت نامید. پیکرتراشی که شخصیت‌هایش را در موجزترین شکل ممکن می‌سازد و معرفی می‌کند. "فاسبیندر" بی‌آنکه به واکاوی گذشته‌ی شخصیت‌هایش بپردازد، اعماق آنان را در حال و اکنون‌شان، به صریح‌ترین شکل ممکن، به نمایش می‌گذارد. زبانِ "فاسبیندر" زبانی روزمره است، اما این زبان را چنان پالایش می‌کند که شعر و خشونت را یکجا در برابر ما می‌گذارد و همین است که زبان او، پیش چشم ما غریب و نامتعارف جلوه می‌کند. حافظه‌ی نمایشنامه‌نویسی ما به تجربه‌های نمایشی "رینر ورنر فاسبیندر" سخت نیازمند است. منبع: سایت جن و پری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری