متالورژی، از سپیده دم تاریخ تا امروز

متالورژی، از سپیده دم تاریخ تا امروز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامران خداپرستی
  • تعداد صفحه : 10

توضیحات

جمله ‌"متالورژی یکی از قدیمی ترین هنرها و یکی از جدیدترین علوم است‌"، به خوبی تاریخچه طولانی و جالب رشتة متالورژی را بیان می کند. از زمانی که بشر فلز را شناخت، متالورژی را به عنوان یک هنر فراگرفت. علم شناخت و استخراج فلزات و هنر کار روی آنها را متالورژی می نامند. این علم فرآوری مواد معدنی از کانه های آنها (جداسازی از سنگ معدن)، ذوب، تصفیه و تولید شمش، بهبود خواص و تهیه آلیاژ ها و فن کار برروی فلزات و شکل دادن آنها را در بر می گیرد. متالورژی(metallurgy) از دو واژه یونانی metal به معنی فلز و ourgein به معنی کار کردن ترکیب شده است. در اینجا توجه به این نکته لازم است که حتی بسیاری از متخصصین نیز نام این رشته را "متالوژی" نوشته و تلفظ می کنند که با توجه به ریشة کلمه، نادرست است. احتمالاً منشأ این خطا، قیاس نادرستی است که بعضی ها در ذهن خود می سازند. چون بیولوژی، فیزیولوژی، رادیولوژی و صدها رشتة علمی دیگر به" لوژی" ختم می شوند، آنها تصور می کنند که این رشتة علمی هم باید به همان قیاس متالوژی باشد.
کامران خداپرستی مدرک کارشناسی را در رشته مهندسی مواد گرایش شکل دادن فلزات از دانشگاه شیراز در سال 1374 و مدرک کارشناسی ارشد را در همان رشته و از همان دانشگاه با گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال 1379 دریافت نموده است. وی از سال 1380 لغایت 1384 با پژوهشگاه نیرو همکاری داشته و از دی ماه سال 1384 تا کنون در واحد طراحی تجهیزات صنعتی و نیروگاهی مشانیر به فعالیت اشتغال دارد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری