معماری روز دنیا به سبک ایرانی

معماری روز دنیا به سبک ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی مژدهی
  • تعداد صفحه : 160

توضیحات

جغرافیا ، تکنیک ، مصالح ، کار کرد، استفاده ،عملکرد و ... همگی زمینه های کار معماری هستند اما امروزه کار معماری فراتر از این ها است و در واقع دیگر کار معماری زمانی اتفاق می افتد که در آن خلاقیت اتفاق افتاده باشد که این خلاقیت توسط یک معمار درک و توسط افراد عادی لمس می شود.
معماری به مانند یک انسان که در دوره حجر در نوزادی خود در داخل غار ها سکونت میکرد ، در دوره کودکی همراه با ماد ها درکنار جغازنبیل، دوره نوجوانی همراه با ساسانیان برای جشن ها به تخت جمشید میرفته، و دوره جوانی خود را با ساختار شکنی از پوسته خارج شدن گذراند و هم اکنون که از این دوره نیز عبور کرده است به پوشش ها و خصلت های متفاوتی احتیاج دارد و علاوه بر نیاز های ظاهری و استحکامی باید جوابگوی احساسات روانی نیز باشد به بیانی همانکونه که استاد ارجمند سید هادی میر میران در یکی از مصاحبه های خود میگوید:
«همانطور که یک انسان میتواند بفهمد عاشق شده یا خیر، در معماری و طراحی امروز نیز همین طور است و یک معمار میتواند بگوید آیا یک طرح، یک طرح معمارانه است یا خیر»
کتاب حاضر تلاش و کوششی در جهت تبیین مبانی و مفاهیمی است که جوابگوی نیازهای معماری روز دنیا است.به نظر نگارنده ،شرط ارتقاء معماری ایران و ورود به حوزه فکری در حیطه فرهنگی کشور و نقش یافتن دوباره در سبک های معماری جهان در گرو توجه به زیر بناهای معماری تاریخی ایران و منابع الهام آن و همچنین استفاده از یافته های روز دنیاست.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری