بررسی تاثیر شیشه های رنگی بر میزان نور و انرژی عبوری در محدوده مرئی

بررسی تاثیر شیشه های رنگی بر میزان نور و انرژی عبوری در محدوده مرئی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد حق شناس / زهرا قیابکلو
  • تعداد صفحه : 8

توضیحات

پنجره های با شیشه های رنگی که نور را در رنگ های متنوع و متعدد عبور می دهند، در عین حال می توانند از ورود درصد قابل توجهی از اشعه های گرم و سوزان به داخل نیز جلوگیری نمایند و به عنوان کنترل کننده نور نیز ایفای نقش نمایند. برای بررسی میزان این تاثیر، 9 ارسی سنتی به عنوان نمونه موردی انتخاب شد و ساختار هندسی آنها برداشت گردید. سپس طیف انتقالی محدوده مرئی چهار رنگ شیشه های به کار رفته در آنها به وسیله اسپکتروفوتومتر به دست آمد و در مورد تاثیرات اقلیمی و تابشی آن بحث شد. نتایج نشان داد که در صورت جلوگیری از گسیل طول موج های بلند به داخل، استفاده از شیشه های رنگی میزان انرژی عبوری پنجره در محدوده مرئی را به یک سوم حالتی که شیشه بی رنگ استفاده شده باشد کاهش می دهد. همچنین راهکاری برای ورود بهینه تابش در مناطق گرمسیر پیشنهاد شده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری