عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی

عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : برتولت برشت
  • مترجم : مینو ملک خانی و مهدی اسفندیارفرد
  • تعداد صفحه : 109

توضیحات

برتولت برشت نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی سوسیالیست و کمونیست بود.او سرودن شعرهایش را در ۱۵ سالگی و پیش از نمایشنامه‌نویسی آغاز کرد .شعرهای نمایشی برشت را از مهم‌ترین آثار او دانسته‌اند. اینها شعرهایی هستند که به صورت سرود، تصنیف یا ترانه وارد نمایشنامه‌های او شده و اغلب طنزآمیز یا هزل‌آمیز هستند و زیر پوستهٔ شوخ‌طبعانهٔ خود مفاهیم بسیار جدی و آگاه کننده داشته و پیام‌رسان ایده‌های نقادانه و اجتماعی برشت هستند. بیشتر نمایشنامه‌های برشت دربرگیرندهٔ یک یا چند سرود، ترانه و شعر است.
در ماهاگونی‌، ظاهرا همه‌ چیز در دنیای‌ پنداری‌ و افسانه‌یی‌ می‌گذرد. ماهاگونی‌ در بیست‌ تابلو، بنیان‌ نهادن‌ شهری‌ افسانه‌یی‌ به‌ دست‌ گروهی‌ از دام‌ گستران‌ و هیزم‌ شکن‌های‌ آلاسکا، صعود سرگیجه‌آور و سقوط‌ آن‌ را حکایت‌ می‌کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری