موقعیت و آزادی از دیدگاه سیمون دوبووار

موقعیت و آزادی از دیدگاه سیمون دوبووار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدرضا نیکفر
  • تعداد صفحه : 54

توضیحات

این مقاله به مناسبت صدمین سالگرد تولد سیمون دو بوار (۹ ژانویه ۱۹۰۸ – ۱۴ آوریل ۱۹۸۶) نوشته شده و اول بار در نشریه‌ی "نگاه نو" (شماره‌ی ۷۶، بهمن ۱۳۸۶) منتشر شده است. نوشته می‌کوشد، ارج دو بوار به‌عنوانِ فیلسوف و پیشاهنگ رهایی زن را بازنمایاند. هدف مقاله به‌ویژه این است که نشان دهد اینکه سیمون دو بوار بر یک تفاوت اساسی انگشت گذاشت و به ساده‌بینی فرمالیستی در رفع ذهنی آن نگروید، چه نتیجه‌ی خلاقی در برداشت. او درک بشریت را از عدالت تصحیح کرد. نوشته در همین راستا افق گشوده شده توسط دو بوار را همچون شاخص تحولی اساسی در دانش اجتماعی و فلسفی مدرن معرفی می‌کند. با وجود همه‌ی ستایش‌ها، نوشته از نگاه انتقادی به سیمون دو بوار و همدم و همسخن او ژان پل سارتر (۲۱ ژوئن ۱۹۰۵ – ۱۵ آوریل ۱۹۸۰)، غافل نمی‌ماند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری