پروژه فرسایش پایه و انتقال سود OECD/G20

پروژه فرسایش پایه و انتقال سود OECD/G20

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : Oecd
  • مترجم : نعیم نوربخش
  • چاپ و سال / کشور: آبان 1394

توضیحات

با گسترش روند جهانی‌شدن، موضوع مالیاتستانی بین‌المللی بخصوص مسائل مالیاتی شرکتهای چندملیتی و راهبردهای اتخاذی این نهادها برای گریز یا اجتناب مالیاتی بواسطه سوءاستفاده از خلاءهای موجود در نظامهای مالیاتی ملی کشورهای محل فعالیت آنها، در سالهای اخیر مورد توجه بی‌سابقه کشورها و سازمانهای تابع حقوق بین‌الملل قرار گرفته است. متعاقب گزارش «فرسایش پایه و انتقال سود» (BEPS) در فوریه 2013، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) و کشورهای عضو گروه G20 در سپتامبر همان سال، برنامه جامع عملیاتی 15 قسمتی برای مقابله با این تهدید را طرح کرده و مورد پیگیری قرار دادند و پس از دو سال تلاش مداوم، سرانجام در تاریخ 5 اکتبر 2015 با تکمیل کار، گزارشهای نهایی این 15 اقدام عملیاتی مبنی بر نحوه برخورد جهانی و پیگیری موضوع منتشر گردید. بعلت تازگی بحث و عدم پوشش مباحث مذکور در این گزارشها که حاوی ادبیاتی نو و بی‌سابقه در زمینه مالیاتستانی بین‌المللی می‌باشند، هنوز ادبیات حقوقی و اقتصادی قابل اعتنایی داخل کشور پیرامون آنها پرورده نشده است. علیهذا برای برخی اصطلاحات بکار رفته در این گزارشها علی‌رغم کاوشهای مترجم در متون فارسی، همگنی یافت نشد. بدین سبب ممکن است برخی الفاظ معادلی که در ترجمه این متن بکار رفته‌اند، بخوبی معنا و مفهوم متن اصلی را نرسانند. بنابراین تلاش شده است الفاظ اصلی در متن انگلیسی بهمراه شرحی مختصر در موارد لزوم، به پاورقیها افزوده شود. راقم سطور ضمن اعتراف به نارساییها در متن ترجمه‌شده، با کمال میل هرگونه پیشنهاد اصلاحی و ویرایشی برای منظورشدن در نگارشهای آتی را می‌پذیرد. امید است با ترجمه این متن که بیانیه تبیینی و پیش‌درآمد گزارشهای تفصیلی در خصوص هر یک از اقدامهای پروژه BEPS می‌باشد، زمینه برای طرح این مسائل حیاتی در ادبیات حقوقی و اقتصادی مالیاتی کشور فراهم گردد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری