جامعه شناسی اینترنت

جامعه شناسی اینترنت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی اختر محققی
  • تعداد صفحه : 100

توضیحات

در دنیای امروز اینترنت به سرعت در حال گسترش است هیچ وسیله ارتباطی تا به حال گسترش سریعی به مانند اینترنت نداشته است . اینترنت امروزه مرزها را در نوردیده و انسانها را به هم متصل نموده است. با گسترش اینترنت تغییرا تی در جوامع روی داده که سبب تغییرات فرهنگی و اجتماعی در زمینه های مختلف شده است . دامنه کارکرد اینترنت به قدری وسیع است که از سرگرمی گرفته تا پزشکی و فلسفه و خدمات شهری را شامل می گردد. در سال ۲۰۰۴ در حدود ۵۰ میلیون وب سایت به ثبت رسیده بود در حالی که این مقدار به ۱۰۰ میلیون در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت. اینترنت گرچه با گسترش روز افزون خود تاثیری مثبتی بر زندگی مردمان گذاشته است لیکن باید در نظر داشت که پیشرفت تکنولوژی همیشه در جهت مثبت نیست و
گاهی جنبه منفی نیز پیدا می کند . و در این میان می توان سردرگمی مراجعان به وب را نام برد که وقتی فردی در جستجوی یافتن مطلبی می باشد موتورهای جستجو او را به هزاران سایت راهنمایی می کنند که مطالب آن سایتها چه بسا با یکدیگر متضاد باشد و فرد نتواند بدرستی به موضوع دلخواه خود برسد اما باید در نظر داشت که جنبه مثبت اینترنت بسیار بیشتر از اثرات منفی آن می باشد. گرچه تاثیر اینترنت در جامعه ایران بسیار زیاد بوده است اما تاکنون هیچ کتابی در مورد جامعه شناسی اینترنت نگاشته نشده است . در این کتاب سعی شده است که به نگاهی جامعه شناسان به مقوله اینترنت پرداخته شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری