سیر و سلوک زائر

سیر و سلوک زائر

  • 3.8 (12 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

Description

. مروری بر کتاب : کتاب سیر و سلوک زائر اثر جان بانی‌ین از شاهکارهای عرفانی ادبیات انگلیس است که در قالب کنایات و استعارت و تشبیهات بیان شده و نموداری است از : تلاش روح انسان در جدال با زندگی، برای عبور از فراز و نشیبهای دوران حیات، و رسیدن به وادی رستگاری و تقدس، و شرح مخاطرات و مخافات، غم‌ها و شکست‌ها و ناامیدی‌ها یا موفقیت‌‌هایی که پیش می‌آید؛ این روح در این جدال گاه ناامید است و گاه امیدوار. جان بانی ین پرسش‌هایی چون«بودن انسان»و«اینکه از کجا آمده»و «به کجا می‌رود»«و«صلاح و رستگاری او چیست؟»طرح می‌کند و آن‌گاه با تمسک به آیات انجیل عهد عتیق و جدید به آنها پاسخ می‌دهد.وی از زبان‌ شخصیت‌های کتاب مقدس سخن می‌گوید و در واقع«مزامیر»،«رسائل‌ پولس رسول»،«غزل‌های سلیمان»و«سفر پیدایش»را تأویل می‌کند. از دیگر مشخصه‌های این کتاب پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی‌ است.به عبارتی یکی از بیت الغزل‌های مهم مؤلف نگرش وی به آیین‌های‌ مذهبی عصر پیوریتن است. این همه،بعد عرفانی در کتاب اساسی است.سیر و سلوک زائر با سفر سالکی آغاز می‌شود که از دیار عدم به دروازهء ملکوت راه می‌یابد و حماسهء زندگی او شروع می‌شود.مؤلف سیر و سلوک عرفانی شخصیت اصلی و تمثیلی کتاب را آن‌گونه به سمت منازل دوگانهء سیر و سلوک از جمله ترس، ریاضت،رهایی،جذبه و شور و غفلت می‌کشاند که گویی خواننده خود وارد آن‌ مراحل می‌شود و منازل را طی می‌کند یا در زندگانی خود این تجربه‌ها را اندوخته است. از این رو،رنگ،صورت،غرش،زمین و آسمان،لرزش زمین‌ و طوفان را می‌توان در جزر و مد برخوردهای روحانی و درونی خود حس کرد. اما ناگفته نماند که در کتاب بانی ین همهء این آیت‌ها و انسان‌های تمثیلی در واقع اشخاص حقیقی اجتماع‌اند.نویسنده در وصف آنان چنان مهارتی نشان‌ می‌دهد که اشخاص برای خوانندهء این اثر،عینی و ملموس می‌شوند... حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: م‍دح‍ت‌‏‫، ۱۳۸۱.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری