سفری به دیار الموت لرستان و ایلام

سفری به دیار الموت لرستان و ایلام

  • 3.9 (24 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فریا استارک

توضیحات

خانم "مادلین فریا استارک" (زاده ۳۱ ژانویه ۱۸۹۳ پاریس فرانسه - درگشته ۹ مه ۱۹۹۳ آسولو ایتالیا) از جهانگردان معروف انگلیسی است. این جهانگرد انگلیسی سفرهای متعددی به خاورمیانه داشته است. ایشان در سفرنامه اش در حدود 150 تا 200 سال پیش از طایفه بیرانوند، از شهر الشتر (چندین شب مهمان خانواده معروف حاجی کریم خان)، از شهر نورآباد (مهمان خانواده معروف سالاری قلعه کفراج)، و از دیگر مناطق لک نشین کنگاور، هرسین، کرمانشاه ، بیستون و ... بازدید میکنند. عین جملاتی که فریا استارک در سفرنامه اش درباره لک ها بیان میکند: "مردمان لک مردمانی با فرهنگ با اصالت و متمدن بودند که در این سرزمینها همه نوع فرهنگ و پیشرفتی دیدم اِلا دین که این مردمان هیچگونه دینی نداشتند" حق تکثیر: علمی، 1364
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • 5780
    (21:56)   1401/9/24
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    سفر خانم استارک به مناطق لک نشین مربوط به سال ۱۹۳۱ بوده (حدود سال ۱۳۱۰ شمسی)و تا کنون(سال۲۰۲۲) حدود ۹۱ سال قبل بوده و عدد ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال اشتباهه.
    در ضمن نماز خواندن برخی از شخصیتهای نام برده،ذبح کردن با گفتن بسم الله و....نشانه هاس مسلمان بودن مردم بوده...

بارگزاری