Plaxis Professional 8.6

Plaxis Professional 8.6

  • 4.3 (6 رای)
  • کاربرد : نرم افزار رشته مهندسی ژئوتکنیک
  • نسخه :Version 8.6
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
  • تولید کننده : Plaxis
  • سال تولید : 2018

توضیحات

خاک موجود در طبیعت به ندرت حالت کلاسیک (همگان ایزوتروپ و ارتجاعی) دارد. لذا در کاربرد تئوری ها، روابط و نمودارهای ارائه شده برای تخمین خواص مهندسی خاک قضاوت مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین معضلات موجود در تحت الارض از جمله زمین لغزه، روانگرایی، نشت، لایه های مسأله دار و ... مهندسین طراح را ضمن غافلگیری با مشکلات عدیده ای مواجه می کند که رهایی از آنها به تکنولوژی و دانش پیشرفته نیازمند می باشد. به هر حال صحت سازه واقع بر شالوده به کیفیت شالوده زیر آن بستگی دارد و عدم شناخت لایه های تحت الارض و رفتار آنها یا وجود خطا در نتایج آزمایشگاهی یا عدم صحت محاسبات طراحی می تواند منجر به نتایج زیانباری برای پروژه گردد. خوشبختانه پس از سال ها انتظار نرم افزاری جامع در گرایش ژئوتکنیک تحت عنوان Plaxis تهیه، عرضه شده و در دنیا با استقبال چشمگیری مواجه شده است. به همین دلیل شاید بتوان گفت نیاز مبرم دانشگاه ها و موسسات آموزشی و مهندسین مشاور به نرم افزار های قوی تحلیل و طراحی در زمینه ژئوتکنیک و وجود مسائل و مشکلات خاص مهندسین طراح در این زمینه از یک طرف و طیف وسیع کاربری این نرم افزار در عرصه های مختلف ژئوتکنیک از طرف دیگر انگیزه اصلی در ارائه این نرم افزار توسط سافت گذر بوده است.

پلکسیس نرم‌افزاری است که برای تحلیل تغییر شکل‌ها و پایداری در پروژه‌های مهندسی ژئوتکنیک کاربرد دارد. معمولاً در مسائل مهم ژئوتکنیک، یک مدل رفتاری پیشرفته برای مدل‌سازی رفتار غیرخطی و وابسته به زمان خاک ها بسته به هدف مورد نظر لازم است. با این نرم افزار می‌توان خاک برداری و خاک ریزی مرحله‌ای با شرایط بارگذاری و شرایط مرزی مختلف را با استفاده از المان های مثلثی 6 گرهی و 15 گرهی مدل سازی نمود. اولین ویرایش این نرم‌افزار به منظور آنالیز سد های خاکی احداث شده بر روی خاک‌های نرم در قسمت های کم ‌ارتفاع و پست کشور هلند و به سفارش مدیریت منابع آب آن کشور در دانشگاه صنعتی Delft در سال 1987 تهیه و سپس در سال 1993 قابلیت‌های آن گسترش داده شده که توسط موسسه CUR (Center for Civil Engineering Research and Codes) نیز مورد تأئید و پشتیبانی قرار گرفته است.
در این نرم افزار مدل های رفتاری موهر- کلمب، مدل سخت شوندگی هذلولی، مدل نرم شوندگی (مدل Cam-Clay) و مدل نرم شوندگی خزشی قابل به کارگیری است، همچنین با این نرم افزار می‌توان فرایند ساخت و حفاری را توسط فعال کردن و غیر فعال کردن المان ها در مرحله محاسبات مدل کرد. نمونه‌ای از کاربرد این قابلیت، انجام آنالیز لایه به لایه در پایداری شیب ها، سد ها و تونل ها می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Plaxis:
- تحلیل تغییر شکل‌ها و پایداری در پروژه‌های مهندسی ژئوتکنیک
- مدلسازی خاک برداری و خاک ریزی مرحله‌ای با شرایط بارگذاری و شرایط مرزی مختلف با استفاده از المان های مثلثی 6 گرهی و 15 گرهی
- قابلیت به کارگیری مدل های رفتاری موهر- کلمب، مدل سخت شوندگی هذلولی، مدل نرم شوندگی (مدل Cam-Clay) و مدل نرم شوندگی خزشی در این نرم افزار
- امکان مدل کردن فرایند ساخت و حفاری توسط فعال کردن و غیر فعال کردن المان ها در مرحله محاسبات
- قابلیت، انجام آنالیز لایه به لایه در پایداری شیب ها، سد ها و تونل ها
- و ...

Description

Plaxis is the name of our company as well as our brand name. Under this brand name we supply a range of geotechnical software tools, courses, seminars and expert services all targeted at the world of geotechnics, geo-engineering and civil engineering.

Our software is based on the finite element method and intended for 2-Dimensional and 3-Dimensional geotechnical analysis of deformation and stability of soil structures, as well as groundwater and heat flow, in geo-engineering applications such as excavation, foundations, embankments and tunnels. Our courses and seminars focus on knowledge transfer rather than on learning how to use Plaxis software. With our Expert Services we help customers with complicated modelling issues and expert advice.

برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.

اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری