برسی میزان تمایل به مهاجرت و عوامل موثر بر آن در پزشکان ایرانی سال 80

برسی میزان تمایل به مهاجرت و عوامل موثر بر آن در پزشکان ایرانی سال 80

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر فرشید علاء الدینی
  • چاپ و سال / کشور: پاییز 1381
  • تعداد صفحه : 104

توضیحات

در چند سال اخیرتلاش شده با فضایی که در ایران ایجاد شده خیلی از بسترها برای گسترش علم و فراهم کردن زمینه مناسب برای فرهیختگان اهل علم فراهم شود. لیکن درصد بزرگی از نخبگان علمی هنوز مایلند به کشورهای پیشرفته مهاجرت کنند. در این میان عوامل و مسائل زیادی چه از نظر سیاسی ؛ اقتصادی ؛ اجتماعی و…. وجود دارند که باعث دلسرد شدن و مهاجرت نخبگان میتوان بحساب آورد. یکی از مهمترین و تاریخی ترین حوادثی که باعث نا امیدی و عدم رضایت جوانانتحصیل کرده از اقامت و تحصیل در ایران عنوان شده؛ عواملی است که امنیت رابرای جامعه نخبه و فرهیخته کشور صلب کرده و آزادی تفکر و بیان را از آنانمی‌گیرد. امنیت شغلی، امنیت جانی و تامین اجتماعی شاید بنیادهای اولیه رضایت براینخبگان و دانشمندان باشد که متاسفانه در ایران همیشه مورد تعرض است. دومین عاملی که باعث فرار مغزها می‌شود بحث علمی و آموزش است و کیفیت نسبتا نازل امکانات علمی در اکثر مراکز آموزش عالی کشور که هم دانشجویان و هم اساتید را آزار می‌دهد.
در این کتاب شرح کامل علت و عوامل موثر در فرار مغزها را به همراه نمودارها و آمارهای جامع خواهید خواند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری