راهنمای کنترل گزش جانوران زهردار

راهنمای کنترل گزش جانوران زهردار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • چاپ و سال / کشور: 2013

توضیحات

توضیحات : گزارش های اخیر سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که سالانه بیش از 5 میلیون گزش مار، عقرب، زنبور، مورچه، عنکبوت و … رخ می دهد که درنهایت به 100 هزار مرگ در سال منجرمی شود. در این میان، بیشتر موارد مارگزیدگی در کشورهای آسیایی رخ می دهد و سالانه به مرگ 30 هزار نفر در این قاره منجرم یشود. جمهوری اسلامی ایران، با گزارش بیش از 250 هزار مورد گزش جانوران زهردار در سال، درزمره ی کشورهای با بروز بالای این آسیب محسوب می شود. موارد مرگ ناشی از گزش در تمام مناطق کشور رخ می دهد، ولی حدود 75 % مرگها در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان اتفاق می افتد. آنچه همگی به آن اعتقاد داریم، اولویت پیشگیری بر درمان است و درباره ی گزش جانوران زهردار، آشنایی با شکل ظاهری و رفتار زیستی و بعد از آن اقدام های پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش موارد گزش و عوارض متعاقب آن خواهدداشت. امید است مطالعه ی این کتاب، که نگارندگان درجهت تدوین آن زحمات زیادی کشیده اند و به زبانی ساده به ارائ هی اطلاعات پایه پرداختهاند، بتواند به افزایش آگاهی عموم و دستاندرکاران ارائه ی خدمات سلامتی کمک به سزایی بکند. برچسب ها : . پادزهر مار, جانوران زهردار, داروی گزش, زهر عقرب, سم مار, گزش عقرب سیاه, گزش عنکبوت سیاه, گزش مورچه, گزش و نیش رتیل, مارگزیدگی, مرگ ناشی از گزش, نیش زنبور, نیش عقرب
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری