نشاط و شادی

نشاط و شادی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حبیب الله فرحزاد
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

نشاط و شادی کتاب نشاط و شادی نوشته‌ی حبیب الله فرحزاد به بررسی شادی از جنبه‌های مذهبی با استفاده از روایات و احادیث می‌پردازد. در بخشی از کتاب نشاط و شادی می خوانیم: راحتی مطلق همه ناراحتی‌ها، ناگواری‌ها و سختی‌ها در ملاقات با خداوند از بین می‌رود و به شادی مبدل می‌گردد. این است که فرموده‌اند: راحتی مطلق هنگام ملاقات با خداوند است. از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند: لا راحه لمؤمن على الحقیقه إلا عند لقاء الله تعالی: راحتی واقعی و حقیقی و کامل مؤمن، فقط هنگام ملاقات خدای متعال است. یعنی چنان راحتی نصیب انسان می‌شود که هیچ‌گونه ناملایمت و نقصی در آن وجود ندارد. یک راحتی محض و خالص و کامل. سرمست دیدار ملاقات خداوند شادی دارد. اولیای خدا چه بسا جاهایی که مناسب می‌دیدند، شادی‌های خودشان را ظاهر می‌کردند. عمر سعد و لشکرش شب تا به صبح نگران بودند که فردا چه باید بکنند. اما آن هنگام، آغاز شادی‌های اصحاب امام حسین (ع) بود. حضرت جایگاه‌شان را به آن‌ها نشان دادند و همه غم و غصه‌ها رفت. در رفتن به میدان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و کیف می‌کردند. آن‌قدر سرشار از عشق دیدار خدا بودند که از خود‌بی‌خود شده بودند. هر بلایی که به سر آن‌ها می‌آمد، متوجه نمی‌شدند. سرمست خدا و ملاقات خدا بودند و سر از پا نمی‌شناختند. امام حسین (ع) پیش از شهادت به اصحاب خود فرمودند: رسول خدا به من فرمودند: تشهد معک جماعۀ من أصحابک لا یجدون ألم مین الحدید؛ گروهی از اصحاب تو با تو به شهادت می‌رسند که درد آهن و شمشیر و نیزه را احساس نمی‌کنند. آن‌چنان سرخوش و سرمست بودند که دردی احساس نمی‌کردند. کلمات کلیدی: شادی، نشاط و شادی در اسلام، جایگاه شادی در اسلام، کتاب شادی در اسلام، نشاط و شادابی در اسلام، شادی و نشاط در روایات، حدیث در مورد شادی، شادی در اسلام چیست، شادی در قرآن و روایات، شادی و نشاط در اسلام، آیه ای در مورد شادی، برچسب‌ها: شادی، نشاط و شادی در اسلام، جایگاه شادی در اسلام، کتاب شادی در اسلام، نشاط و شادابی در اسلام، شادی و نشاط در روایات، حدیث در مورد شادی، شادی در اسلام چیست، شادی در قرآن و روایات، شادی و نشاط در اسلام، آیه ای در مورد شادی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری