بررسی عملکرد ۹ قانون بنیادین اقتصادی در اقتصاد ایران

بررسی عملکرد ۹ قانون بنیادین اقتصادی در اقتصاد ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین موسوی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

بررسی عملکرد ۹ قانون بنیادین اقتصادی در اقتصاد ایران کتاب بررسی عملکرد ۹ قانون بنیادین اقتصادی در اقتصاد ایران به قلم حسین موسوی مواردی از جمله بی‌ثباتی سیاست‌های اقتصادی، ناکارایی بازار مالی و ساختار حجیم اداری و خصوصیات آن را مورد تحقیق قرار می‌دهد. قوانین اقتصادی هر کشوری تابع قوانین بنیادی است که اصول اجتماعی، منطق ریاضی و آمار و احتمالات را در یک راستا بکار گرفته و این قوانین (قوانین بنیادی) به عنوان پایه و اساس اقتصاد کشورها شناخته شده هستند. اقتصادی پویا و زنده است که بتواند شاخصه‌های خود را با این قوانین هم‌راستا نماید. هر اقتصادی که از این قوانین فاصله بگیرد رو به زوال و نابودی است. در بخشی از کتاب بررسی عملکرد ۹ قانون بنیادین اقتصادی در اقتصاد ایران می‌خوانیم: انحصار شرکت‌های دولتی حمایت‌های بدون دلیل از تولید‌کنندگان داخلی مانند صنعت خودرو‌سازی در مقابل رقبای خارجی باعث انحصار در اقتصاد گشته و در نتیجه این انحصار موجب عدم کارایی و کاهش کیفیت و افزایش قیمت و در این مسیر و چرخه هر چقدر عدم کارایی این شرکت‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند درخواست حمایت بیشتری از دولت را طلب می‌نمایند. بی‌ثباتی سیاست‌های اقتصادی نبود برنامه توسعه چند ساله مدون، تعویض دولت‌ها و بی‌ثباتی در سیاست‌های اقتصادی باعث سردرگمی بنگاه برای تولید و عرضه شده است در نتیجه بنگاه‌ها برای جبران خسارت ناشی از تصمیم‌های آنی و بی‌ثباتی‌های اعمال شده موجودی انبار خود را افزایش می‌دهند تا بدین‌وسیله در مقابل تغییرات بازار، زیان خود را جبران نمایند. شاید مهم‌ترین عامل غیر‌اقتصادی شدن طرح‌های دولتی را کسری بودجه اعتبارات عمرانی عنوان کرد که در اثر کسری بودجه اتمام پروژه‌های در دست دولت به درازا کشیده و طولانی شدن انجام پروژه‌ها موجب غیر‌اقتصادی شدن طرح‌های عمرانی و اقتصادی می‌گردد. کلمات کلیدی: اقتصاد ایران، قانون بنیادین اقتصاد، قانون بنیادین اقتصادی، اقتصاد چیست، اقتصاد روز، بازار اقتصاد، علم اقتصاد، اقتصاد ایران pdf، قانون بنیادین، برچسب‌ها: اقتصاد ایران، قانون بنیادین اقتصاد، قانون بنیادین اقتصادی، اقتصاد چیست، اقتصاد روز، بازار اقتصاد، علم اقتصاد، اقتصاد ایران pdf، قانون بنیادین
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری