فرآیندهای تصفیه آب

فرآیندهای تصفیه آب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محبوبه فروزش
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

فرآیندهای تصفیه آب کتاب فرآیندهای تصفیه آب به قلم محبوبه فروزش به معرفی و بررسی مواردی اعم از فیلتر اسیون، نانوفیلتراسیون، میکروفیلتراسیون، الترافیلتراسیون، اسمز‌ معکوس و الترو‌دیالیز می‌پردازد. در بخشی از کتاب فرآیندهای تصفیه آب می‌خوانیم: آسپارو و زوشی که شرکتی به نام «سالت ورک تکنولوژی» را تاسیس کرده‌اند. در نخستین گام به منظور آزمایش این روش جدید، بخشی از ساحل دریا در ونکوور را به پروژه خود اختصاص دادند و آن را به سه بخش جداگانه تقسیم کردند و در هر کدام از آن‌ها، از روش خاصی برای شیرین کردن آب شور دریاها بهره بردند. در روش اول، آن‌ها اقدام به گرما دادن به آب دریا و بخارکردن بخشی از آن کردند و پس از آن، بخار تولید شده را تحت فشار قرار دادند (که البته در این بخش، به مقدار زیادی انرژی برق نیاز است). در روش دوم، فرایند اسمزی به صورت معکوس اجرا می‌شود؛ به این ترتیب که با استفاده از پمپ‌های فشار قوی، آب شور به سمت یک پرده مخصوص که دارای سوراخ‌های بسیار ریزی است، پاشیده می‌شود و در نتیجه نمک موجود در آب دریا از آب شیرین جدا می‌شود. این روش نیز نیازمند مصرف مقادیر قابل توجهی انرژی برق است. به عنوان مثال، برای شیرین کردن هزار لیتر آب دریا و تبدیل آن به آب قابل آشامیدن، 3/7 کیلووات ساعت برق مورد نیاز است. در روش سوم، که روش ابتکاری و جدید آسپارو و زوشی محسوب می‌شود، مقدار بیشتری آب شیرین با استفاده از مقدار کمتری انرژی تولید می‌شود. در این روش، ابتدا آب دریا به درون یک استخر کم عمق و با کف سیاه رنگ ریخته می‌شود. سیاه بودن کف استخر موجب می‌شود تا حجم بیشتری گرما از خورشید جذب و به آب موجود در استخر منتقل شود؛ و میزان غلظت نمک موجود در آب دریا از 3/5 درصد اولیه (حالت طبیعی) به بیش از 20 درصد افزایش می‌یابد، بدون اینکه هیچ‌گونه برق یا هر انرژی دیگری غیر از انرژی رایگان خورشیدی برای تبخیر آب شور استفاده شود. در مرحله بعد، این آب به سمت محوطه ویژه‌ای که حاوی آب تصفیه نشده دریا است. هدایت و از آن‌جا به سمت واحد نمک زدایی منتقل می‌شود آنچه که آسپارو و زوشی طراحی کرده‌‌اند، یک نوع مدار الکتریکی طبیعی است که در آن، به جای اینکه جریان الکتریکی به وسیله الکترون‌ها حمل شود، از اتم‌های بارداری به نام یون برای جابه‌جایی جریان الکتریکی استفاده شده است که در نتیجه فعل و انفعالات شیمیایی بین آب‌هایی با درجه غلظت متفاوت نمک به وجود آمده‌اند. کلمات کلیدی: آب، تصفیه آب، فرایندهای تصفیه آب، مراحل تصفیه آب خانگی، تحقیق در مورد تصفیه خانه آب، مراحل تصفیه آب به زبان ساده، ترتیب فیلتر تصفیه آب، نحوه کار دستگاه تصفیه آب، چگونگی تصفیه آب آشامیدنی، طرز کار دستگاه تصفیه آب صنعتی، کار دستگاه تصفیه آب چیست، تصفیه آب pdf، تصفیه آب چیست، روش های تصفیه آب pdf، جزوه تصفیه آب pdf، برچسب‌ها: آب، تصفیه آب، فرایندهای تصفیه آب، مراحل تصفیه آب خانگی، تحقیق در مورد تصفیه خانه آب، مراحل تصفیه آب به زبان ساده، ترتیب فیلتر تصفیه آب، نحوه کار دستگاه تصفیه آب، چگونگی تصفیه آب آشامیدنی، طرز کار دستگاه تصفیه آب صنعتی، کار دستگاه تصفیه آب چیست، تصفیه آب pdf، تصفیه آب چیست، روش های تصفیه آب pdf، جزوه تصفیه آب pdf
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری