یک راز بسیار مهم و کلیدی بورس

یک راز بسیار مهم و کلیدی بورس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهاب سهرابی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

یک راز بسیار مهم و کلیدی بورس کتاب یک راز بسیار مهم و کلیدی بورس به قلم شهاب سهرابی به معرفی یکی از مهم‌­ترین نکات و از کلیدی‌ترین عوامل در بورس ایران می‌پردازد. در بخشی از کتاب یک راز بسیار مهم و کلیدی بورس می‌خوانیم: بورس چیست؟ برای شناخت بورس و آشنایی بیشتر با آن بهتر است از "بازار" و تعریف آن شروع کنیم. در یک تعریف ساده، می‌توان گفت که، بازار مکانی است که در آن خرید و فروش صورت می‌گیرد؛ و ساده‌تر این است که بگوییم هرگاه شرایطی فراهم شود که بین خریدار و فروشنده رابطه‌ برقرار شود و معامله‌ای صورت پذیرد بازار تشکیل شده است. این شرایط می‌تواند مکان خاصی باشد یا شبکه‌ای ارتباطی مثل اینترنت. در بازارها به طور کلی دو نوع دارایی، دارایی‌های واقعی و دارایی‌های مالی، مورد معامله قرار می‌گیرند. دارایی‌های واقعی همان دارایی‌های فیزیکی هستند مثل زمین، ساختمان و انواع کالا مانند ماشین، لوازم خانگی و... . اما دارایی‌های مالی دارایی‌های کاغذی و بهتر بگوییم اسنادی هستند، مثل سهام و اوراق مشارکت. بورس‌ بازاری است که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد. از این رو، انواع بورس‌ها را می‌توان به سه دسته‌ی کلی بورس کالا، بورس ارز و بورس اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد. 1. بورس کالا: بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به طور منظم و دائم فعال است بورس کالا نام دارد. در بورس کالا معمولا مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می‌گیرد نام‌گذاری می‌کنند. مثلا بورس نفت و بورس گندم. 2. بورس ارز: در بورس ارز، همان‌طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش پول‌های خارجی انجام می‌گیرد. این بورس در کشور ما فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشم‌گیری دارد. 3. بورس اوراق بهادار: در بورس اوراق بهادار دارایی‌های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و... مورد معامله قرار می‌گیرد. کلمات کلیدی: بورس، آموزش بورس، نکات بورس، نکات طلایی بورس، ترفندهای خرید و فروش سهام، نکات کلیدی بورس، آشنایی با بورس، آموزش بورس pdf، بهترین زمان خرید سهام، راهنمای خرید سهام، آموزش بورس pdf، آموزش بورس از صفر، آموزش بورس به زبان ساده، کتاب آموزش بورس، آموزش بورس رایگان، واحد بورس چیست، بازار بورس چیست، بورس چیست pdf، برچسب‌ها: بورس، آموزش بورس، نکات بورس، نکات طلایی بورس، ترفندهای خرید و فروش سهام، نکات کلیدی بورس، آشنایی با بورس، آموزش بورس pdf، بهترین زمان خرید سهام، راهنمای خرید سهام، آموزش بورس pdf، آموزش بورس از صفر، آموزش بورس به زبان ساده، کتاب آموزش بورس، آموزش بورس رایگان، واحد بورس چیست، بازار بورس چیست، بورس چیست pdf
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری