انسان ۲۵۰ ساله

انسان ۲۵۰ ساله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

انسان ۲۵۰ ساله کتاب انسان ۲۵۰ ساله بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره‌ی مربوطه ارائه می‌دهد. در بخشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله می‌خوانیم: مأمون می‌خواست یک‌باره آن خفا و استتار را از این جمع مبارز بگیرد و امام را از میدان مبارزه‌ی انقلابی به میدان سیاست بکشاند و بدین وسیله کارایی نهضت تشیع را که بر اثر همان استتار و اختفا روز به روز افزایش یافته بود به صفر برساند. با این کار، مأمون آن دو ویژگی مؤثر و نافذ را نیز از گروه علویان می‌گرفت. زیرا جمعی که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلق‌العنان وقت و متصرف در امور کشور است، نه مظلوم است و نه آن چنان مقدس. این تدبیر می‌توانست فکر شیعی را هم در ردیف بقیه عقاید و افکاری که در جامعه طرفدارانی داشت قرار دهد و آن را از حد یک تفکر مخالف دستگاه که اگر چه از نظر دستگاه‌ها، ممنوع و مبغوض است، از نظر مردم به خصوص ضعفا، پرجاذبه و استفهام برانگیز است، خارج سازد. دوم تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافت‌های اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافت‌ها بود. مأمون با این کار به همه شیعیان، زورانه ثابت می‌کرد که ادعای غاصبانه و نامشروع بودن خلافت‌های مسلط که همواره جزو اصول اعتقادی شیعه به حساب می‌رفته یک حرف بی‌پایه و ناشی از ضعف و عقده‌های حقارت بوده است، چه اگر خلافت‌های دیگران نامشروع و جابرانه بود خلافت مأمون هم که جانشین آن‌هاست می‌باید نامشروع و غاصبانه باشد، و چون علی‌بن‌موسی‌الرضا با ورود در آن دستگاه و قبول جانشینی مأمون، او را قانونی و مشروع دانسته پس باید بقیه‌ی خلفا هم از مشروعیت برخوردار بوده باشند و این نقض همه ادعاهای شیعیان است. با این کار نه فقط مأمون از علی‌بن‌موسی‌الرضا بر مشروعیت حکومت خود و گذشتگانش اعتراف می‌گرفت بلکه یکی از ارکان اعتقادی تشیع را که همان ظالمانه بودن پایه حکومت‌های قبلی است نیز در هم می‌کوبید. کلمات کلیدی: زندگی نامه ائمه pdf، زندگینامه امامان شیعه، زندگینامه کامل چهارده معصوم، سخنان رهبری، کتاب مقام معظم رهبری، سخنان مقام معظم رهبری، دانلود سخنان مقام معظم رهبری، زندگی سیاسی ائمه، دانلود کتاب زندگی سیاسی ائمه، زندگی سیاسی ائمه PDF، کتاب انسان ۲۵۰ ساله، کتاب انسان ۲۵۰ ساله pdf، کتاب زندگینامه امامان، برچسب‌ها: زندگی نامه ائمه pdf، زندگینامه امامان شیعه، زندگینامه کامل چهارده معصوم، سخنان رهبری، کتاب مقام معظم رهبری، سخنان مقام معظم رهبری، دانلود سخنان مقام معظم رهبری، زندگی سیاسی ائمه، دانلود کتاب زندگی سیاسی ائمه، زندگی سیاسی ائمه PDF، کتاب انسان ۲۵۰ ساله، کتاب انسان ۲۵۰ ساله pdf، کتاب زندگینامه امامان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری