برنامه‌نویسی مقدماتی ویژوال بیسیک

برنامه‌نویسی مقدماتی ویژوال بیسیک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منصور ولی نژاد
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

برنامه‌نویسی مقدماتی ویژوال بیسیک کتاب برنامه‌نویسی مقدماتی - ویژوال بیسیک به قلم منصور ولی نژاد ضمن معرفی مفاهیم اساسی درباره الگوریتم و فلوچارت، نحوه‌ی ایجاد یک برنامه‌ی کاربردی را به صورت کامل، گام‌به‌گام و مصور آموزش می‌دهد. ویژوال بیسیک (Visual Basic) توسعه یافته زبان برنامه‌نویسی بیسیک می‌باشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث از اواسط دهه ۱۹۶۰ برای نوشتن برنامه‌های ساده ایجاد شد. ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب دات‌نت (NET.) ارائه شد. اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامه‌نویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ هم‌چنان طرفداران ویژه‌ی خود را جهان دارد که تاکنون در بین کلی از زبان‌های برنامه‌نویسی یک مورد خاص به حساب می‌آید و برنامه‌نویسی در ویژوال بیسیک به صورت برنامه‌نویسی رویدادمحور و برنامه‌نویسی شیءگرا می‌باشد. در برنامه‌نویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوب‌ترین‌ها است. بنا به آماری که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، ۵۶٪ از برنامه‌های تجاری با استفاده از این زبان تولید شده‌اند. در بخشی از کتاب برنامه‌نویسی مقدماتی - ویژوال بیسیک می‌خوانیم: آنچه که قبل از طراحی و ایجاد یک برنامه کاربردی لازم است بدانید اجزای تشکیل دهنده یک برنامه است. در واقع اصلی‌ترین جزء تشکیل‌دهنده یک برنامه کاربردی در ویژوال بیسیک، پروژه (Project) است که از اجزای کوچک‌تری نظیر فرم‌ها، ماژول کد و ماژول کلاس تشکیل می‌شوند. فرم‌ها در واقع همان پنجره‌ها هستند که در سیستم عامل ویندوز از اجزای اصلی یک برنامه به شمار می‌روند و اطلاعات مربوط به شکل ظاهری برنامه و کنترل‌های موجود در آن را نگهداری می‌کنند. در شکل 3 - 1 پنجره برنامه ماشین حساب را به همراه کنترل‌های موجود روی آن مشاهده می‌کنید. از کنترل‌ها به منظور هدایت عملکرد برنامه، انجام عملیات و تنظیمات مورد نظر در برنامه‌ها استفاده می‌شود، عناصری مانند دکمه‌های فرمان، کادرهای متن، کادر‌های لیست، دکمه‌های انتخاب و کادرهای علامت نمونه‌هایی از کنترل هستند. ماژول‌های کد، قطعاتی شامل کد هستند که دستورالعمل‌های مورد نیاز برنامه در آن‌ها قرار دارد. ماژول‌های کلاس نیز مانند ماژول‌های کد شامل قطعات کد هستند و از آن‌ها در برنامه‌نویسی شی‌گرا برای تعریف انواع کلاس‌ها استفاده می‌شود. کلمات کلیدی: آموزش ویژوال بیسیک pdf، آموزش برنامه نویسی کامپیوتر مقدماتی، آموزش برنامه نویسی رایگان، آموزش برنامه نویسی از صفر، آموزش برنامه نویسی مبتدی، Visual Basic، برنامه نویسی کامپیوتر به زبان ساده، آموزش برنامه نویسی مقدماتی ویژوال بیسیک، کتاب برنامه نویسی، برنامه نویسی آموزش، برنامه‌نویسی مقدماتی، آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک، آموزش ویژوال بیسیک کاردانش، آموزش ویژوال بیسیک فنی حرفه ای، ویژوال بیسیک چیست، برچسب‌ها: آموزش ویژوال بیسیک pdf، آموزش برنامه نویسی کامپیوتر مقدماتی، آموزش برنامه نویسی رایگان، آموزش برنامه نویسی از صفر، آموزش برنامه نویسی مبتدی، Visual Basic، برنامه نویسی کامپیوتر به زبان ساده، آموزش برنامه نویسی مقدماتی ویژوال بیسیک، کتاب برنامه نویسی، برنامه نویسی آموزش، برنامه‌نویسی مقدماتی، آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک، آموزش ویژوال بیسیک کاردانش، آموزش ویژوال بیسیک فنی حرفه ای، ویژوال بیسیک چیست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری