جزوه روش‌ها و فنون راهنمایی و مشاوره

جزوه روش‌ها و فنون راهنمایی و مشاوره

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

جزوه روش‌ها و فنون راهنمایی و مشاوره کتاب جزوه روش‌ها و فنون راهنمایی و مشاوره جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد سراسری، رشته مشاوره می‌باشد که به همراه تست‌ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است. در بخشی از کتاب جزوه روش‌ها و فنون راهنمایی و مشاوره می‌خوانیم: «تفاوت‌های فردی» کلیه استعدادهای ما ناشی از تکامل بین توارث و محیط می‌باشد. در درس‌های شخصت، آسیب‌شناسی روانی تکرار شده است و این تکامل یک طرفه نیست نمی‌توان گفت فقط توارث و یا فقط محیط. توارث حاصل باید در محیط شکوفا و رشد پیدا کند. از کارهای مشاور این است که کمک کند تا این استعدادها شکوفا شود. اگر مشاور بتواند به موقع رشد عاطفی، استعداد فردی را بشناسد می‌تواند کمک خوبی به فرد بکند. (هم از نظر عاطفی، اجتماعی) بین افراد تفاوت‌های وجود دارد و مشاور باید به این تفاوت‌ها آشنا باشد. دانستن این تفاوت‌ها خیلی مهم است. (جسم قوی، جسم ضعیف) از نظر عاطفی نیز تفاوت هایی وجود دارد یکی آرام و یکی عصبانی و یکی پرخاشگر می‌باشد. این مسائل تفاوت‌هایی است که در یک کلاس به وضوح دیده می‌شود. اگر غده تیروئید کم ترشح کند باعث سکوت و آرامش بیش از حد می‌شود و ترشح زیاد این غده باعث پرخاشگری می‌باشد. از نظر اجتماعی نیز کسانی هستند که زود دوست پیدا می‌کنند و اما کسانی هستند که نمی‌توانند به راحتی دوست پیدا کنند. (تفاوت‌ها) از نظر شناختی نیز در زمینه اخلاقی فرد می‌تواند به خوبی ارزیابی کند یا برعکس. یکی پرهوش است یکی کم‌هوش. (نرمال، غیر‌عادی) تنها هوش نیست تفسیری که افراد از وقایع می‌کنند نیز فرق می‌کند. (خوش‌یمن، بد‌یمن) مشاور باید با این تفاوت‌ها آشنایی داشته باشد. در واقع زمینه‌های تفاو‌ت‌های فردی در مدرسه مشهود است. باب مشاوره یکی از دلایل ایجاد آن پرورش تفاوت‌های فردی است (استعداد موسیقی، استعداد ریاضی) کلمات کلیدی: اصول و فنون مشاوره pdf، روشها و فنون راهنمایی و مشاوره، فنون و روشهای مشاوره، جزوه فنون و روشهای مشاوره، دانلود جزوه مشاوره و راهنمایی، جزوه مبانی مشاوره و راهنمایی، دانلود رایگان کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی، مشاوره و راهنمایی ارشد، کاملترین منابع ارشد مشاوره، جزوه ارشد مشاوره، منابع ارشد مشاوره 98، برچسب‌ها: اصول و فنون مشاوره pdf، روشها و فنون راهنمایی و مشاوره، فنون و روشهای مشاوره، جزوه فنون و روشهای مشاوره، دانلود جزوه مشاوره و راهنمایی، جزوه مبانی مشاوره و راهنمایی، دانلود رایگان کتاب مبانی مشاوره و راهنمایی، مشاوره و راهنمایی ارشد، کاملترین منابع ارشد مشاوره، جزوه ارشد مشاوره، منابع ارشد مشاوره 98
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری