فروپاشی نظام خانواده و ازدواج‌های نوین

فروپاشی نظام خانواده و ازدواج‌های نوین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : صاحب قربانیان
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

فروپاشی نظام خانواده و ازدواج‌های نوین کتاب فروپاشی نظام خانواده و ازدواج‌های نوین به قلم صاحب قربانیان و علی جمشیدی، به بررسی جامعه‌شناختی عوارض تنهایی در جوامع نوین که به یکی از دغده‌های اصلی مردم در سراسر جهان تبدیل شده است می‌پردازد. برداشتی که امروزه اکثریت افراد از زندگی در اذهان خود دارند برداشتی اشتباه است. لذا تغییر ساختاری طرز افکار امری ضروری به‌نظر می‌رسد. باید دولت‌ها یا خود مردم برای احساس تنهایی، پوچی و بیهودگی چاره اندیشی نمایند. به نظر من (نویسنده) عارضه اصلی مدرنیته همین احساس تنهایی و احساس استقلال فردی افراطی است. آن چیزی که منجر به تشدید این عارضه می‌شود افزایش منفعت طلبی فردی است. شهروندان این جوامع نیاز به زندگی خلاق و اثر بخش دارند. زیرا باعث تغییر در انگیزش‌هایشان می‌شود. یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های نگارش این کتاب، اثبات این نکته است که در اوج فشارهای زندگی مادی‌گرایانه و بدبینی به یکدیگر می‌توان تنها نبود و شاد زیست. آنچه که همه باید بدانند این است که می‌توان زندگی با برنامه و معنی‌دار داشت. زندگی خلاق از همین «حالا» شروع می‌شود. نباید آن را موکل به فردا و فرداها نمود. در بخشی از کتاب فروپاشی نظام خانواده و ازدواج‌های نوین می‌خوانیم: همسرگزینی سنتی با همه محدودیت‌هایش، در ساختار بسته مناسبات دختر و پسر دارای کارکردی بود که درشکل نیمه مدرن آن، فاقد این کارکرد شده است. به دلیل عدم شناخت کافی و لازم دختر و پسر از یکدیگر از یکسو و اهمیت عوامل اقتصادی در سنجش و گزینش همسر از سوی دیگر نرخ طلاق و گسیختگی پیمان ازدواج به‌طور روز افزونی زیاد شده است. شناخت سطحی و بسنده کردن بسیاری از الگوهای ازدواج به زیبایی، پول و امکانات رفاهی همسر و همچنین نبود امکان همنشینی هنجارمند و فارغ از انگ‌ها وتهمت‌های اجتماعی در ایجاد رابطه آشنایی و مراوده آزاد میان دختر و پسر به صورتی آشکار و قانون‌مند به دلیل مقاومت ساختارهای دینی و سنتی در این نوع از مناسبات انسانی، منجر به تشکیل خانواده‌هایی می‌گردد که تنها تضمین پایداری آن گاه مهریه سنگین و ترس از عواقب اجتماعی و اقتصادی برای زن و یا فرزندان حاصل طلاق می‌باشد. کلمات کلیدی: ازدواج، خانواده، تبیین جامعه شناختی، تبیین جامعه شناختی طلاق، عوامل تضعیف بنیان خانواده، فروپاشی نظام خانواده، ازدواج سنتی، فواید ازدواج سنتی، مزایا و معایب ازدواج سنتی و مدرن، فرق بین ازدواج سنتی و مدرن، تعریف ازدواج مدرن، ازدواج سنتی یا دوستی، ازدواج سنتی در ایران، ازدواج مدرن، فواید ازدواج مدرن، تعریف ازدواج مدرن، ازدواج مدرن چیست، تعریف ازدواج سنتی و مدرن، انواع ازدواج، انواع ازدواج در جهان، انواع ازدواج سفید، ازدواج سفید، برچسب‌ها: ازدواج، خانواده، تبیین جامعه شناختی، تبیین جامعه شناختی طلاق، عوامل تضعیف بنیان خانواده، فروپاشی نظام خانواده، ازدواج سنتی، فواید ازدواج سنتی، مزایا و معایب ازدواج سنتی و مدرن، فرق بین ازدواج سنتی و مدرن، تعریف ازدواج مدرن، ازدواج سنتی یا دوستی، ازدواج سنتی در ایران، ازدواج مدرن، فواید ازدواج مدرن، تعریف ازدواج مدرن، ازدواج مدرن چیست، تعریف ازدواج سنتی و مدرن، انواع ازدواج، انواع ازدواج در جهان، انواع ازدواج سفید، ازدواج سفید
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری