ساکنان خیال

ساکنان خیال

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میثم موسوی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

ساکنان خیال کتاب ساکنان خیال به قلم میثم موسوی با رویکردی مستقیم به آثار برخی از شاعران ایران و بعضا با یاری جستن از کتاب‌های نوشته شده، سعی بر آن دارد تا در قالب صفحاتی بسیار مختصر به پاره‌ای از اشعار منظوم و منثور نام‌آوران مبادرت کرده و به نقد و تحلیل چکامه‌سرایان ایران زمین بپردازد. بدون تردید خواندن دیوان شاعران و نقد آثار آنان در توان علاقه‌مندِ بی‌بضاعتی چون من نیست. اما گویی با استعانت از بزرگان فرهنگ و ادب ایران مانند: علی دشتی، احمد شاملو، پرویز ناتل خانلری، عبدالحسین زرین کوب و محمدرضا شفیعی کدکنی بتوان کمی شجاعت نشان داده و برداشت‌های هرچند خام و ناپخته‌ی خویش را به تصویر کشید. در بخشی از کتاب ساکنان خیال می‌خوانیم: ابن یمین امیر فخر الدین محمود بن امیر یمین الدین طغرایی بیهقی فَریومَدی، یکی از شاعران به ظاهر شیعی مذهبِ اوایل قرن هشتم هجری است. او که بیشتر با نام «ابن یمین» شناخته می‌شود، گویی از جمله شاعران درجه دوم ایرانی است که بخش بسیاری از دیوان او امروز بدست ما نرسیده است. ابن یمین متولّد روستای فریومد از نواحی (سبزوارِ) گذشته و (میامیِ سمنانِ) امروزی است. او بیشتر با قطعه‌ای منسوب به‌خود شناخته می‌شود که در تصحیح دیوان وی به قلم سعید نفیسی ذکر شده و در تصحیح حسینعلی باستانی راد نیامده است. این قطعه‌ی مشهور که در سال‌های بعدی توسط دیگران بر ابیات آن اضافه شده و دارای نسخ نوشتاری متعددی می‌باشد، عبارت است از: آنکس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند آنکس که بداند و نداند که بداند با کوزه‌ی آب است ولی تشنه بماند کلمات کلیدی: نقد و تحلیل اشعار، نقد و بررسی اشعار بزرگان، نقد یک شعر، نقد شعر سپید، نقد شعر معاصر، نقد و بررسی اشعار شاملو، زندگی نامه شاعران معاصر، تحقیق درباره شاعران ایرانی، مقاله در مورد شاعران، مقاله درباره ی شاعران، زندگی نامه مختصر شاعران، برچسب‌ها: نقد و تحلیل اشعار، نقد و بررسی اشعار بزرگان، نقد یک شعر، نقد شعر سپید، نقد شعر معاصر، نقد و بررسی اشعار شاملو، زندگی نامه شاعران معاصر، تحقیق درباره شاعران ایرانی، مقاله در مورد شاعران، مقاله درباره ی شاعران، زندگی نامه مختصر شاعران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری