ماهنامه الکترونیکی نجومی ساروس - شماره 28

ماهنامه الکترونیکی نجومی ساروس - شماره 28

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مجله ساروس
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

معرفی ماهنامه الکترونیکی نجومی ساروس - شماره 28 در ماهنامه الکترونیکی نجومی ساروس - شماره 28 می‌خوانید: مسیه‌ی شماره ۵۷ که سحابی حلقه نیز نامیده می‌شود، یک سحابی سیاره‌نمای معروف در صورت فلکی چنگ رومی یا همان شلیاق است. سحابی حلقه به همراه سه سحابی سیاره نمای دمبل، دمبل کوچک و سحابی جغد، تنها سحابی‌های سیاره نمای لیست مسیه هستند. نواحی روشن از گاز یونیزه، نه تنها کنار ستارگان تازه متولد شده، بلکه اطراف ستاره‌هایی که آخرین مراحل زندگی خود را سپری می‌کنند نیز دیده می‌شود. در چرخه‌ی تکاملی ستاره و در مرحله‌ی هلیوم سوزی، ممکن است ناپایداری‌هایی بروز کند. برخی ستاره‌ها شروع به تپش می‌کنند، درحالی که در دیگر ستاره‌ها ممکن است تمام اتمسفر بیرونی به فضا پرتاب شود. سحابی سیارہ‌نما نوعی سحابی گسیلشی است. این سحابی‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که یک ستاره‌ی غول سرخ در حال مرگ، لایه‌های بیرونی گاز خود را در فضا رها می‌کند و خود به یک ستارهی کوتوله‌ی سفید که اندازه‌ای در حدود زمین دارد تبدیل می‌شود. تنها زمانی که ستاره تمام سوخت خود را مصرف کند می‌تواند تا این حد فشرده شود. این اتفاق چیزی حدود شش تا هشت هزار سال پیش برای ستاره‌ی مادر سحابی حلقه رخ داده است. این ستاره‌ی کوچک، هسته‌ی ستاره‌ی اولیه و بسیار گرم است. تابش فرابنفش ستاره، گاز در حال انبساط را در سحابی سیاره‌ای به یون تبدیل می‌کند. مدت عمر این سحابی‌ها کوتاه است و در مدت چند ده هزار سال، سحابی‌های سیاره‌ای در محیط بین ستاره‌ای محو می‌شود. کلمات کلیدی: نجوم، عکس های نجومی، حیات در کیهان، فضاتوگراف، مجله علمی ساروس، دانلود مجله نجوم، دانستنی های نجوم، مجله نجوم pdf، ماهنامه نجوم، اخبار نجوم، برچسب‌ها: نجوم، عکس های نجومی، حیات در کیهان، فضاتوگراف، مجله علمی ساروس، دانلود مجله نجوم، دانستنی های نجوم، مجله نجوم pdf، ماهنامه نجوم، اخبار نجوم
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری