کودک متعادل

کودک متعادل

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمود سلطانی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

کودک متعادل کتاب کودک متعادل به قلم محمود سلطانی، نحوه‌ی ارتباط موثر و رفتار با کودک در شرایط مختلف به صورت کامل بیان شده است. در بخشی از کتاب کودک متعادل می‌خوانیم: رشد ایجاد کردنی نیست. بچه‌ها برای رشد اصلا نیازی به کمک ما ندارند. این تصور غلطه که ما باید او را به جایی برسانیم یا باید چیزی بهش بدهیم. هیچ چیزی نمی‌توانید به بچه‌هایتان بدهید، ما هیچ چیز را به‌وجود نمی‌آوریم چون کودک همه چیز دارد، نوزاد وقتی به دنیا میاد همه چیز رو با خودش میاره فقط نیاز به حمایت دارد. ما به عنوان پدر و مادرهای فداکار فقط باید لطف کنیم و آن‌ها رو از مسیر منحرف نکنیم. در رشد پرورش می‌دهیم مثل باغبانی که دانه‌ای می‌کارد این دانه همه چیز با خودش دارد و رشد می‌کند اما کاملا به حمایت باغبان نیاز دارد. نگاه این دوره نگاه کلی نگر است. نگاه کوانتومی است. انسان، جهان و هستی را یکپارچه می‌بیند. در مقابل آن نگاه نیوتنی است که جزیی نگر است و بر پایه فیزیک مکانیک نیوتن است. چون ذهن‌های ما نیوتنی است، مراحل رشد را در ابتدا جز به جز توضیح دادیم. اما نگاه دوره در اصل کلی است و در رشد همه ابعاد کودک را در نظر می‌گیرد. در مسیر رشد سرعت داریم، جهش نداریم. رشد بسیار نظام‌مند و قانون‌مند است. مرحله به مرحله است. در رشد سه عامل مؤثر است : ۱- استعداد ۲- خصوصیات ٣- محیط استعدادها از مبدأ آفرینش، از خلقت مستقیم میاد و به همه یکسان داده می‌شود. زمانی که روح دمیده می‌شود از عالم بالا استعداد به همه تعلق می‌گیرد. در روان‌شناسی مثل معروفی هست که میگه : «اگر انسانی کاری را می‌تونه انجام بده، پس همه انسان‌ها می‌توانند آن کار را انجام بدهند» یعنی همه ما بالقوه دانشمند هستیم یا همه ما بالقوه آدم کش و..... کلمات کلیدی: علوم تربیتی، روانشناسی کودک، رفتار شناسی کودکان، تربیت کودک، پرورش کودک، کتاب های آموزشی و رفتاری بچه ها، مشکلات رفتاری کودکان، کتاب آموزشی و رفتاری کودکان، کتاب تربیت کودکان، تعلیم و تربیت کودکان، رفتار شناسی کودکان، روابط اجتماعی کودکان، برچسب‌ها: علوم تربیتی، روانشناسی کودک، رفتار شناسی کودکان، تربیت کودک، پرورش کودک، کتاب های آموزشی و رفتاری بچه ها، مشکلات رفتاری کودکان، کتاب آموزشی و رفتاری کودکان، کتاب تربیت کودکان، تعلیم و تربیت کودکان، رفتار شناسی کودکان، روابط اجتماعی کودکان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری