اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک

اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رضا فریدون نژاد
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک کتاب اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک به قلم رضا فریدون نژاد، به زبانی ساده اصول و روش‌های رفتاری خاص و حرفه‌ای را بیان می‌کند و نحوه‌ی ارتباط موفق با افراد را آموزش می‌دهد. شاید با دیدن افرادی که در نظر دیگران بسیار جذاب هستند در ابتدا پیش خودمان فکر کرده باشیم قابلیت‌های آن‌ها یک سری ویژگی مادرزادی است که با آن‌ها متولد شده‌اند و احتمالاً فکر می‌کنیم افراد بسیار خوش شانسی هستند که همیشه مورد توجه و علاقه دیگران قرار می‌گیرند و حرفشان حرف است!! گاهی فردی را میبینیم که به محض ورود در یک جمع تاثیر فوق العاده‌ای روی افراد می‌گذارد و ما پیش خودمان می‌گوییم «عجب شخصیت جذابی دارد. کاش من هم میتوانستم تا این حد تاثیرگذار و جذاب باشم. اما حیف که ذاتاً در ارتباطات مشکل دارم! اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از این دست تصورات دارند و مایلند شخصیت جذاب، تاثیرگذار و کاریزماتیکی داشته باشند این کتاب برای شماست در این کتاب به زبانی ساده با اصول و روشهای رفتاری خاص و حرفه‌ای آشنا خواهید شد و متوجه خواهید شد که ارتباط موفق با افراد اصول و روش‌های خاص خودش را دارد... در بخشی از کتاب اصول و مبانی شخصیت کاریزماتیک می‌خوانیم: مثلث کاریزما، جادوی جاذبه تعریف کاریزما سخت است، همان‌طور که تحقیق و مطالعه دربارۀ کاریزما. با این وجود، بیشتر محققان، آن را آمیزه‌ای از این سه (Listening Skills). و مهارت‌های شنیداری (extroversion) برون گرایی، (enthusiasm) عنصر می‌دانند: شور و حرارت محققان معتقدند که لحن افراد کاریزماتیک در الگوی گفتاری شان دارای نوسانات زیادی است و فرکانس صدایشان در طول صحبت، بیشتر از سایرین، بالا و پایین می‌شود. صاحبان کاریزما بیشتر لبخند می‌زنند، بیشتر از ارتباطات فیزیکی استفاده می‌کنند، و آگاهانه یا ناآگاهانه، حرکات بدن و چهرۀ مخاطب شان را تقلید می‌کنند. اما یک چیز دیگر هم در میان است. افراد کاریزماتیک طوری رفتار می‌کنند که مخاطب حس می‌کند انگار به طور خاصی توسط شخص کاریزماتیک درک شده است. مخاطبی که احساس می‌کند تا این حد مورد توجه قرار گرفته است، ناخودآگاه به این باور می‌رسد که بین او و شخص کاریزماتیک نوعی ارتباط عاطفی برقرار شده است و به دنبال چنین ارتباطی، مخاطب احساس می‌کند که خیلی خاص یا ممتاز است. خلاصه این که، نوعی کیفوری و سرخوشی سریع و تأثیرگذار به مخاطب دست می‌دهد که عمیقا خوشحال‌اش می‌کند. در یک مطالعه، هاوارد فریدمن و رونالد ریگیو 27 شخصیت کاریزماتیک را با 27 شخصیت خنثی و غیرکاریزماتیک روبه رو و هم کلام کردند. آن‌ها دریافتند که مدتی بعد از این هم کلامی، خلقیات اشخاص خنثی و غیرکاریزماتیک به خلقیات اشخاص کاریزماتیک بسیار نزدیک شد. به بیان دیگر، شور و حرارتی که در افراد کاریزماتیک وجود دارد، انگار مسری است و به دیگران مخصوصا نزدیکان سرایت می‌کند. کلمات کلیدی: شخصیت کاریزماتیک، کاریزما، مثلث کاریزما، کاریزماتیک شدن، معنی کاریزما، کلمات کاریزماتیک، جادوی جذبه، راه‌ های جذب دیگران، هوش هیجانی، ویژگی افراد کاریزماتیک، ویژگی افراد جذاب، راز جذاب شدن، رفتار کاریزماتیک، کاریزماتیک، برچسب‌ها: شخصیت کاریزماتیک، کاریزما، مثلث کاریزما، کاریزماتیک شدن، معنی کاریزما، کلمات کاریزماتیک، جادوی جذبه، راه‌ های جذب دیگران، هوش هیجانی، ویژگی افراد کاریزماتیک، ویژگی افراد جذاب، راز جذاب شدن، رفتار کاریزماتیک، کاریزماتیک
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری