زنده باد اقتباس (بررسی اقتباس‌های ادبی در سینمای ایران و جهان)

زنده باد اقتباس (بررسی اقتباس‌های ادبی در سینمای ایران و جهان)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد سلگی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

زنده باد اقتباس (بررسی اقتباس‌های ادبی در سینمای ایران و جهان) کتاب زنده باد اقتباس (بررسی اقتباس‌های ادبی در سینمای ایران و جهان) اثر محمد سلگی، ترکیبی است از یادداشت‌های زنده باد اقتباس 1 و زنده باد اقتباس 2 است. بخش چشم‌گیری از پرمایگی و موفقیت صنعت و هنر سینما وامدار ادبیات است. لحظه‌ای تصور کنید که اگر سینما راه خود را از ادبیات جدا می‌کرد، ما از تماشای چه آثار شکوهمند و خاطره انگیزی بی نصیب می‌ماندیم! یکی از مهم‌ترین جلوه‌های تاثیرگذاری ادبیات در سینما، بهره گیری فیلم‌ها از داستان‌های منظوم و منثور و رمان‌های نویسندگان مختلف است که به آن «اقتباس سینمایی» می‌گویند. سینمای غرب تا اندازه‌ای به این موضوع اهمیت داده که در رشته‌های مختلف جشنواره‌ی اسکار، بخش جداگانه‌ای به نام: «جایزه‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی» (Addpted Screenplay) قرار داده که نویسندگان و کارگردانانی نامدار به این جایزه دست یافته اند. می‌توان گفت تقریبا هیچ رمان مشهور و جریان سازی نیست که بر پایه‌ی آن، فیلمی نساخته باشند. در این کتاب به بررسی تعدادی از مهم‌ترین و معروف‌ترین اقتباس‌های سینمایی می‌پردازیم. کلمات کلیدی: سینما، هنر سینما، اقتباس، هنرهای نمایشی، مشهورترین فیلم های اقتباسی، فیلم های اقتباسی سینمای جهان، معروف ترین اقتباس های سینمایی، برچسب‌ها: سینما، هنر سینما، اقتباس، هنرهای نمایشی، مشهورترین فیلم های اقتباسی، فیلم های اقتباسی سینمای جهان، معروف ترین اقتباس های سینمایی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری