نقاشی و داستان رستم در چند قرن پیش از شاهنامه

نقاشی و داستان رستم در چند قرن پیش از شاهنامه

  • 2.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مجید خالقیان
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

نقاشی و داستان رستم در چند قرن پیش از شاهنامه کتاب نقاشی و داستان رستم در چند قرن پیش از شاهنامه به قلم مجید خالقیان به تحریر در آمده است. شاید تصور وجود داستان‌های مرتبط با رستم دستان، پهلوان بزرگ ایرانی در متون به جا مانده از کشور چین، آن هم چند قبل قرن از سروده شدن شاهنامه، کمی دشوار باشد، اما مهاجران سغدی که به چین راه یافته بودند، چنین داستان‌هایی را به یادگار گذاشته اند. سُغد باستان یکی از مناطق ایرانی نشین آسیای مرکزی بوده و همواره فرهنگ ایرانی در آن منطقه از جایگاه قابل توجه برخوردار بوده است؛ از بخش‌های مهم این منطقه می‌توان به سمرقند و بخارا اشاره کرد که بعد از اسلام پایگاه مهمی برای فرهنگ ایرانی شد. زبان سغدی که از زبان‌های ایرانی شاخه شمال شرقی است، نقش مهمی در جهان باستان داشته و در آسیای مرکزی به عنوان زبان میانگان (میانجی) مطرح بوده است. کلمات کلیدی: شاهنامه، نقاشی رستم، داستان رستم، کتاب رستم و سهراب، داستان رستم و سهراب، رستم و سهراب فردوسی، شاهنامه فردوسی، برچسب‌ها: شاهنامه، نقاشی رستم، داستان رستم، کتاب رستم و سهراب، داستان رستم و سهراب، رستم و سهراب فردوسی، شاهنامه فردوسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری