سنتز هگلی و ایده آلیسم مذهبی

سنتز هگلی و ایده آلیسم مذهبی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : امین افصحی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

سنتز هگلی و ایده آلیسم مذهبی آنچه که در این کتاب با عنوان سنتز هگلی و ایده‌آلیسم مذهبی توسط امین افصحی گردآوری شده است. در اصل کوششی است که آن جنبه از ابعاد فردی و اجتماعی انسان‌ها را بررسی میکند که کمتر مورد توجه بوده است، و انسان را از زاویه‌ی منفعت‌طلبی می‌بیند، منفعت طلبی‌ای که به نوعی در خون آدمی بوده و شاید همین بعد ما به نوعی بعد تاریخ ساز بشر می‌باشد، آنچه امروز تاریخ می‌نامیم، در اصل ثبت وقایعی است که در گذشته از نوع بشر به دست ما رسیده است، وقایعی که بر اثر منفعت‌طلبی حکام اتفاق افتاد و حتی در ثبت آنها نیز منفعت پادشاهان و طبقه‌ی اشراف لحاظ گردیده است. من در اینجا از فلسفه‌ی تاریخ و یا فلسفه‌ی جامعه‌شناسی و حتی روانشناختی جامعه‌شناسی چیزی نگفته‌ام فقط اگر به نقد سنت پرداختم. سنتی را نقد کردم که در اصل ریشه در الهیت نداشته و اگر مدرنیته را با نقد معرفی کردم، علتش آنکه اساس ا مدرنیته‌ای که بی‌خدا باشد بیشتر به درد دنیای روبات‌ها می‌خورد تا دنیای انسان، انسانی که حتی اگر در تاریک‌ترین زندان‌ها گرفتار شود، باز به دنبال دریچه‌ای است تا با آن به آسمان بنگرد. کلمات کلیدی: فلسفه جامعه شناسی، ایده آلیسم، ایده آلیسم مذهبی، فلسفه ایده آلیسم، فلسفه ی اسلامی، برچسب‌ها: فلسفه جامعه شناسی، ایده آلیسم، ایده آلیسم مذهبی، فلسفه ایده آلیسم، فلسفه ی اسلامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری