آشنایی با دستگاه‌های موسیقی ایران

آشنایی با دستگاه‌های موسیقی ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : امید الیاسی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

آشنایی با دستگاه‌های موسیقی ایران کتاب آشنایی با دستگاه‌های موسیقی ایران و لیست تمام گوشه‌ها و آوازها به قلم امید الیاسی به تحریر درآمده است. در تاریخ موسیقی ایرانی دو نظام مختلف به چشم می‌خورد. یکی نظام ادواری که در آن همه آهنگ‌ها و به طور کلی موسیقی ایرانی را شامل مجموعه‌هایی به نام ادوار می‌دانستند و برای آنها قواعد و ساختار ویژه‌ای قائل بودند و دیگری نظام دستگاهی است که بعد از نظام ادواری بنیان گرفته و در هفت گروه به نام دستگاه قرار دارد. نظام ادواری ظاهراً تا سده 13 هجری (19 میلادی) استمرار یافته و سپس جای خود را به نظام دستگاهی داده است. نظام ادواری نظامی بود علمی و منطقی که زیر ساز هنری استواری داشت و معلوم نیست چه دلیل و انگیزه‌ای موجب تفسیر آن شده است. بهترین و کامل‌ترین اثری که می‌تواند نظام ادواری را توجیه و تفسیر کند کتاب الادوار صفی الدین ارموی است. کلمات کلیدی: موسیقی کلاسیک، دانلود کتاب شناخت موسیقی، موسیقی شناسی، دستگاه های موسیقی، موسیقی ایران، دستگاه های موسیقی ایرانی، جامعه شناسی موسیقی، شناخت موسیقی، برچسب‌ها: موسیقی کلاسیک، دانلود کتاب شناخت موسیقی، موسیقی شناسی، دستگاه های موسیقی، موسیقی ایران، دستگاه های موسیقی ایرانی، جامعه شناسی موسیقی، شناخت موسیقی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری