اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی

اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شروین وکیلی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی سیمای پهلوانان در اساطیر ایرانی چیست؟ پهلوان و ابرپهلوان و قهرمان چه تفاوتی با هم دارند؟ چند جور پهلوان و شخصیت اساطیری داریم؟ آیا می‌توان بر مبنای روایت‌های پهلوانی چارچوبی اسطوره‌شناسانه استخراج کرد؟ چه عناصری در این چارچوب ویژه‌ی تمدن ایرانی است و کدام ویژگی‌ها، پهلوانی را به پهلوان ایرانی تبدیل می‌کند؟ آیا قواعد و الگوها و ساختارهایی یکسان و تکرارشونده در روایت‌ها و شخصیت‌های پهلوان ایرانی وجود دارد؟ رابطه‌شان با پهلوانان اساطیری سایر تمدن‌ها چیست؟ تصویر انسان آرمانی بر مبنای اساطیر ایرانی چگونه است؟ به کدام دانش و کدام اندوخته‌ی معنایی نیاز داریم تا «من آرمانی» خویش را بازسازی کنیم؟ آیا می‌توان گفت که پهلوانان نقطه‌ی تبلوری‌اند که چکیده‌ی معناها و بنیادهای نظام اخلاقی یک تمدن در آن متراکم می‌شود؟ کتاب اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی اثر شروین وکیلی پاسخ تمام سوال‌هایتان را می‌دهد. کلمات کلیدی: دانلود پی دی اف اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی، پهلوانان ایرانی، تعریف اسطوره، اسطوره ایران، دانلود کتاب اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی، اسطوره شناسی، برچسب‌ها: دانلود پی دی اف اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی، پهلوانان ایرانی، تعریف اسطوره، اسطوره ایران، دانلود کتاب اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی، اسطوره شناسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری