کفپوش ها و دیوار پوش های تخت جمشید چه بوده است؟

کفپوش ها و دیوار پوش های تخت جمشید چه بوده است؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کوروش شهرکی
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

کفپوش ها و دیوار پوش های تخت جمشید چه بوده است؟ برخی بیان می‌کنند که تخت جمشید بنایی فاقد کف سازی بوده و این ادعا را دلیلی برای ادعاهای بعدی خود یعنی ادعای «نیمه کاره بودن پارسه» قرار می‌دهند. ریشه گفتار این گروه را می‌توان در ادعاهای ناصر پورپیرار (بناکننده) جستجو کرد که پیش از این به صورت مفصل درباره ادعای نیمه تمام بودن تخت جمشید بحث کردیم و مشخص شد که ادعای این افراد بن مایه درستی ندارد و ناشی از عدم اطلاعات کافی آنها می باشد. در این نوشتار قصد داریم به صورت خلاصه و مستند کف‌سازی و دیوارپوش‌های پارسه را مورد بررسی و مطالعه قرار بدهیم. بخش‌های گوناگون پارسه را مورد توجه قرار می‌دهیم که گاهی کف سازی‌های متفاوتی داشتند و مشخص می‌شود که پارسه (تخت جمشید) اتفاقا کف‌سازی زیبا و قابل توجهی داشته است. کلمات کلیدی: باستان شناسی، تخت چمشید، معماری تخت جمشید، برچسب‌ها: باستان شناسی، تخت چمشید، معماری تخت جمشید
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری