رمزنگاری و امنیت شبکه

رمزنگاری و امنیت شبکه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهروز فروزان
  • مترجم : علیرضا اصغری
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

رمزنگاری و امنیت شبکه انسان در پرداختن به مقوله ی امنیت، شاخه های گوناگونی در دانش های مربوط به آن ایجاد کرده است. رمزنگاری یکی از زیرشاخه ها و مباحث شایان توجه در دانش های مختلف و مطرح امروزی ماست که در درون خود مباحث گسترده ای را دنبال میکند. نمود عینی دانش رمزنگاری، امروزه آن چنان با علم کامپیوتر و فناوری های مرتبط با آن درهم تنیده شده است که گویی رمزنگاری نمود خود را فقط درون این دانش نو عینیت می بخشد. ما در عصر اطلاعات زندگی میکنیم. اهمیت پاسداری از اطلاعات به عنوان ضرورتی گریزناپذیر در زندگی امروزی تا حدی مطرح است که میتوان گفت که اطلاعات، دارایی با ارزشی مانند سایر دارایی هاست و ما مکلف به حفظ آن در برابر حمله و دستبرد هستیم. در دو دهه گذشته شبکه های رایانه ای، انقلابی در عرصه استفاده از اطلاعات ایجاد کردند. اکنون اطلاعات توزیع شده اند و افراد مجاز می توانند با استفاده از شبکه های رایانه ای، از راه دور اطلاعات را ارسال و بازیابی کنند. اگرچه هنوز هم سه نیاز امنیتی محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن تغییر نکرده اند، اما اکنون دارای ابعاد جدیدی شده اند که نه تنها اطلاعات در هنگام ذخیره شدن در رایانه می بایست محرمانه باقی بمانند، بلکه باید راهی برای حفظ محرمانگی آن ها در هنگام انتقال اطلاعات از رایانه ای به رایانه ی دیگر نیز وجود داشته باشد. این کتاب شامل سرفصل های زیر می باشد: ریاضیات رمزنگاری، رمزنگاری کلید متقارن سنتی، ساختارهای جبری، مقدمه ای بر رمزهای کلید متقارن پیشرفته، استاندارد رمزگذاری داده ها، استاندارد رمزنگاری پیشرفته، رمز نویسی با استفاده از رمزهای کلید متقارن مدرن، کلمات کلیدی: امنیت شبکه، رمزنگاری، رمزنگاری در شبکه، امنیت شبکه و رمزنگاری، الگوریتم های امنیت شبکه، انواع روش های رمزنگاری، برچسب‌ها: امنیت شبکه، رمزنگاری، رمزنگاری در شبکه، امنیت شبکه و رمزنگاری، الگوریتم های امنیت شبکه، انواع روش های رمزنگاری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری