نقش قدرت های بزرگ منطقه در آینده قدرت در غرب آسیای قرن 21

نقش قدرت های بزرگ منطقه در آینده قدرت در غرب آسیای قرن 21

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اصغر فرنیان
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

نقش قدرت های بزرگ منطقه در آینده قدرت در غرب آسیای قرن 21 نقش قدرت های بزرگ منطقه (ایران، عربستان، ترکیه) در آینده قدرت در غرب آسیای قرن 21 از دیرباز منطقه غرب آسیا در کشمکش بحران های جهانی نقشی پررنگ داشته است که این نقش از قدیم الایام تاکنون پای برجا مانده است. نکته قابل توجه در رابطه با این موضوع نقش قدرت های بزرگ منطقه همچون کشورهای ایران، عربستان و ترکیه است که هرکدام برآیند تا با اعمال نفوذ خود در کشورهای دیگر، خود را به قدرت برتر (نظامی، اقتصادی و....) منطقه غرب آسیا بدل سازند. ازاین رو در تحقیق حاضر با استفاده از روش تحلیلی توصیفی نقش هرکدام از قدرت های مذکور بر آینده قدرت در غرب آسیا قرن بیست ویکم های پادشاهی بررسی می گردد. نتایج حاکی از آن است که برخی از نظام ازجمله عربستان به دنبال واگرایی و نیز رقابت بر سر موضوع خلیج فارس با کشور ایران می باشند. کلمات کلیدی: سیاست ایران، قدرت های بزرگ در خاورمیانه، نظریه واقع گرایان، قدرت های بزرگ آسیا، آسیای قرن 21، برچسب‌ها: سیاست ایران، قدرت های بزرگ در خاورمیانه، نظریه واقع گرایان، قدرت های بزرگ آسیا، آسیای قرن 21
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری