تاریخچه و فلسفه شب یلدا

تاریخچه و فلسفه شب یلدا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهزاد محمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

تاریخچه و فلسفه شب یلدا دیر زمانی است که مردمان ایرانی و بسیاری از جوامع دیگر، در آغاز فصل زمستان مراسمی‌ را برپا می‌دارند که در میان اقوام گوناگون، نام‌ها و انگیزه‌های متفاوتی دارد. در ایران و سرزمین‌های هم‌فرهنگ مجاور، از شب آغاز زمستان با نام «شب چله» یا «شب یلدا» نام می‌برند که همزمان با شب انقلاب زمستانی است. به دلیل دقت گاهشماری ایرانی و انطباق کامل آن با تقویم طبیعی، همواره و در همه سال‌ها، انقلاب زمستانی برابر با شامگاه سی‌ام آذرماه و بامداد یکم دی‌ماه است. هر چند امروزه برخی به اشتباه بر این گمانند که مراسم شب چله برای رفع نحوست بلندترین شب سال برگزار می‌شود. کلمات کلیدی: تاریخچه شب یلدا، تاریخچه شب چله، شب یلدا، بلندترین شب سال، شب چله، آداب و رسوم شب یلدا، انقلاب زمستانی، برچسب‌ها: تاریخچه شب یلدا، تاریخچه شب چله، شب یلدا، بلندترین شب سال، شب چله، آداب و رسوم شب یلدا، انقلاب زمستانی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری