اعتماد اجتماعی

اعتماد اجتماعی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

اعتماد اجتماعی این پژوهش‌نامه به منظور بررسی و واکاوی مفهوم اعتماد اجتماعی، نقش آن در جامعه و روابط اجتماعی، عوامل ایجاد‌کننده و تضعیف‌کننده آن و وضعیت اعتماد اجتماعی در جامعه تهیه شده است. به نظر نویسندگان، اعتماد اجتماعی در جامعه ما وضعیت خوب و مناسبی ندارد. براساس نتایج دومین پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، 5/24 درصد از مردان و 2/33 درصد از زنان معتقد بودند که نمی‌توانند به دیگران اعتمادکنند. لذا لازم است ضمن واکاوی و بررسی دقیق این مفهوم مطالعاتی جهت یافتن راهکارهایی به منظور افزایش اعتماد اجتماعی در جامعه انجام گیرد. مؤلفین این مقالات معتقدند که راهکار افزایش اعتماد اجتماعی از طریق گروه‌های خرد و واسطه‌ای جامعه است. یعنی مکان‌ها و موقعیت‌هایی که در آن اعتماد ایجاد و توسعه می‌یابد. این پژوهش‌نامه شامل پنج مقاله تألیفی و یک مقاله ترجمه شده است. درمقاله اول به بررسی معنا و مفهوم اعتماد اجتماعی پرداخته شده است. نویسنده تلاش کرده است با بررسی تئوری‌های کلاسیک و متأخر جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و با تأکید بر نظریات متأخر معنی و مفهوم مناسبی از اعتماد اجتماعی ارائه دهد. در مقاله دوم وضعیت اعتماد اجتماعی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده با استفاده از نتایج دو پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان که توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، تلاش کرده است وضعیت اعتماد اجتماعی در کشور را بررسی کند... لیست مقالات: تئوری ها و نظریات مربوط به اعتماد اجتماعی در جامعه / مرتضی زین بررسی وضعیت اعتماد در جامعه ایران و راه های بازسازی آن/ مرتضی زین آبادی اعتماد و نهادهای مدنی به مثابه کارگزاران سرمایه اجتماعی / ایوب زارعی اعتماد اجتماعی و خانواده / زهره سمیعی اعتماد اجتماعی و آموزه های دینی / طاهر همه چیز برای همه: برابری و اعتماد اجتماعی / اریک اسلندر و بو رودستین / برگردان: ابوعلی ودادهیر - مرتضی زین کلمات کلیدی: جامعه شناسی، اعتماد در اجتماع، بررسی اعتماد، اعتماد اجتماعی، اعتماد در خانواده، برچسب‌ها: جامعه شناسی، اعتماد در اجتماع، بررسی اعتماد، اعتماد اجتماعی، اعتماد در خانواده
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری