نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲

نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مروین رابرتز
  • مترجم : بهرنگ رجبی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲ در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، پژوهشی تحلیلی- توصیفی که از منظری جدید به وقایع منتهی به سقوط دولت دکتر محمد مصدق می‌نگرد. پژوهشی با عنوان «نقش تبلیغات رادیویی در کودتای سال ۱۳۳۲» به قلم «مروین رابرتز»، دانشجوی دکترای تاریخ در دانشگاه نورث‌ دنتون تگزاس‌ در آمریکا که در شماره ی نوامبر ۲۰۱۲ دوماهنامه ی «Iranian Studies» منتشر شده است. تاریخ نگاران کودتای مردادماه ۲۳۳۱، کودتایی که بانی و مجریاش ایالات متحده و بریتانیای کبیر بودند، برای بر ساختن روایتی از رخدادهای آن دوره بسیار به رسانه های چاپی تکیه کرده اند. این تحقیق، بر پایه ی برنامه هایی رادیویی که اف بی آی اس (سرویس خارجی اطلاعات رادیویی و تلویزیونی ایالات متحده) ثبت و ضبط کرده، روایت ماجراهای کودتا را بسط می دهد و به این نتیجه میرسد که ادعاهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در مورد نقش مرکزی و حساس برنامه های تبلیغاتی پوشیده و در لفافه ی رادیو در موفقیت کودتا گمراه کننده و خطا است. کلمات کلیدی: کودتای 1332، دکتر مصدق، تاریخ پهلوی، سقوط دکتر مصدق، برچسب‌ها: کودتای 1332، دکتر مصدق، تاریخ پهلوی، سقوط دکتر مصدق
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری