هشت فراز، هزار نیاز؛ فراز نخست: جنبش تنباکو

هشت فراز، هزار نیاز؛ فراز نخست: جنبش تنباکو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هدی صابر
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

هشت فراز، هزار نیاز؛ فراز نخست: جنبش تنباکو کتاب اخیر دومین مجلد از مجموعه مباحث «هشت فراز، هزار نیاز» می‌باشد که به فراز  اختصاص دارد و مشتمل بر شش نشست است که علاوه بر بحث آغازین مرحوم مهندس سحابی پیرامون اهمیت تاریخی فراز تنباکو، مباحث شهید هدی صابر در ۲۰ محور معرفی شده در چارچوب موضوعی وارسی فرازها در خصوص نهضت تنباکو طرح گردیده است. بیست محوری که مورد بررسی تفصیلی و پژوهشگرانه‌ی شهید صابر قرار گرفته‌اند از این قرارند: فضای بین‌المللی؛ شرایط داخلی (اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی)؛ زمینه‌های بروز حرکت؛ روایت فراز؛ مطالبات؛ شعارها؛ رهبری؛ نیروی آغازگر؛ نیروهای دست اندرکار؛ مردم؛ ت شکیلات؛ استراتژی؛ مشی؛ ایدئولوژی؛ برد اجتماعی برد جغرافیایی؛ جهت‌گیری طبقاتی؛ دستاوردها؛ ناکامی‌‌ها؛ جمع‌بندی نهایی؛ آموزش‌های فراز در هر یک از نشست‌های شش‌گانه جنبش تنباکو یک یا چند مورد از محورهای فوق مورد بحث و بررسی شهید صابر قرار گرفته‌اند. در میان مجموعه کارهای پژوهشی صورت‌گرفته در خصوص جنبش تنباکو، کار هشت‌فراز شهید صابر به لحاظ متد و روش پژوهشی و محورهای مورد بررسی از اهمیت و وزانت قابل توجهی برخوردار بوده و منبع تاریخی ـ تحلیلی بسیار خوبی برای علاقمندان به تاریخ است. کلمات کلیدی: کتاب هشت فراز هزار نیاز، جنبش تنباکو، تاریخ ایران، برچسب‌ها: کتاب هشت فراز هزار نیاز، جنبش تنباکو، تاریخ ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری