فرهنگ لغت فارسی به ترکی استانبولی

فرهنگ لغت فارسی به ترکی استانبولی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آراز اورمولو
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

ترکی استانبولی یکی از زبان‌های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز، زبان‌های ترکی است که 83 میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان مادری به آن تکلم می‌کنند. این زبان رایج‌ترین زبان از شاخه‌ی زبان‌های ترکی می‌باشد. جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و قسمت‌های کوچکی در عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و دیگر قسمت‌های شرقی اروپا را شامل می‌ود. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و علل الخصوص آلمان مهاجرت می‌کنند که موجب تکلم ترکی در آن مناطق می‌گردد. ریشهٔ زبان ترکی را می‌توان در آسیای مرکزی جست. با گسترش قلمرو امپراتوری عثمانی این زبان که زبان رسمی آن‌ها بود اصلاحات بسیاری می‌یافت. به طور مثال آتاتورک (اولین رییس جمهور ترکیه) در سال 1928، الفبای عثمانی را با الفبای آوایی لاتین جایگزین نمود و کلمات بیشمار عربی، فارسی و… را از این زبان حذف نمود. آموزش زبان ترکی استانبولی, الفبای آوایی لاتین, الفبای عثمانی, ترجمه ترکی, ترجمه ترکی به فارسی, ترکی آذربایجانی, ترکی ترکیه ای, تلفظ ترکی, جمهوری مقدونیه, شاخه های زبان ترکی, فرهنگ لغت ترکی به فارسی, قبرس, کوزوو, گروه اوغوز, لغتنامه فارسی به ترکی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری