گیاهان آبزی

گیاهان آبزی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : گروه مولفان دانشگاه پیام نور
  • ناشر :  دانشگاه پیام نور
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

هر موجود زنده تحت تأثیر شرایط خاص حاکم بر محیط زیست خود سازگاری پیدا می کند که آن محیط را زیستگاه آن موجود زنده و در مورد گیاهان رویشگاه آن می گویند. به عبارت دیگر زیستگاهها یا رویشگاهها به مکانهایی اطلاق می شود که موجودات و رستنی های خاصی در آن بسر می برند. این زیستگاهها را به دو محیط خشکی و آبی می توان تقسیم کرد. در خشکی اکوسیستمها ی مختلف توندراهای قطبی و کوهستانی، جن گلهای سوزنی برگ و پهن برگ و گرمسیری، بیابانها و صحراها و ساوانها، علفزارها، غارها و حفره های زیرزمینی و محیط آبی شامل اکوسیستمهای آب شور. زیستگاههای آبی مجموعاً سه چهارم سطح کره زمین را شامل می شود که از این سطح حدود 99 شامل اکوسیستمهای آب شور و 1% بقیه به اکوسیستمهای آب شیرین تعلق دارد. علیرغم وسعت زیستگاههای آبی کمتر از 20 % موجودات زنده اعم از گیاهان و جانوران را در خود می پروراند و 80 % بقیه در محیطهای خشکی بسر می برند. همچنین تنوع گونه و فراوانی و تراکم جمعیت موجودات آبزی و آبدوست در اکوسیستمهای آب شیرین به مراتب بیشتر از اکوسیستمهای آب شور است.   اکوسیستمهای آب شور, اکوسیستمهای آب شیرین, اکوسیستم اقیانوس, اکوسیستم دریا, بستر اقیانوس, تولید مثل در آب, توندراهای قطبی, حفره های زیرزمینی, رویش گیاهان در آب, کتابهای دانشگاه پیام نور, گیاهان آپارتمانی, گیاهان اقیانوس, گیاهان تزئینی, گیاهان درون آب, گیاهان دریایی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری