آموزش ساخت سلول خورشیدی در خانه

آموزش ساخت سلول خورشیدی در خانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید علیرضا میرحبیبی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

سلول خورشیدی  یک قطعه الکترونیکی حالت جامد است که انرژی نور خورشید را مستقیما توسط اثر فوتوولتاییک  به الکتریسیته تبدیل می کند. سلول خورشیدی ساخته شده از ویفر سیلیکون، کاربرد بسیاری دارند. سلول‌های تکی برای فراهم کردن توان لازم دستگاه‌های کوچک‌تر مانند ماشین حساب الکترونیکی به کار می‌روند. آرایه‌های فوتوولتاییک الکتریسیتهٔ بازیافت‌شدنی‌ای را تولید می‌کنند که عمدتاً در موارد عدم وجود سیستم انتقال و توزیع الکتریکی کاربرد دارد. برای مثال می‌توان به محل‌های دور از دسترس، ماهواره‌های مدارگرد، کاوشگرهای فضایی و ساختمان‌های مخابراتی دور از دسترس اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از این نوع انرژی امروزه در محل‌هایی که شبکهٔ توزیع هم موجود است، مرسوم شده‌است. امروزه انسان با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف کرده، نیازی روز افزون به انرژی پیدا کرده و این امر او را بر آن داشت تا با روش‌های گوناگون انرژی مورد نیاز خود را کسب کند. در این کتاب روش ساخت یک سلول خورشیدی کوچک در منزل با استفاده از یک ورق مس و تعدادی لوازم اندک توضیح داده شده است. انواع نیروگاه برقی, تبدیل نور به الکتریسیته, روشهای تولید برق, ساخت یک سلول نوری, سلول خورشیدی, سید علیرضا میرحبیبی, فوتوسلول, فوتوولتاییک, ماهواره‌های مدارگرد, مبدل برق, مولد خورشیدی, مولد نوری, نیروگاه آبی, نیروگاه حرارتی, نیروگاه خورشیدی, ویفر سیلیکون
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری