آموزش آمادگی در برابر زلزله

آموزش آمادگی در برابر زلزله

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر باقرزاده
  • چاپ و سال / کشور: 2011

توضیحات

پهنه ایران زمین در بخش میانی کمربند کوهزایی و لرزه خیز آلپ – هیمالیا، یکی از لرزه خیزترین مناطق جهان بشمار میرود. مدلهای زمینساخت صفحه ای بر پایه تجزیه و تحلیل گسترش جهانی بستر اقیانوسها، سامانه گسلها و بردار لغزشی گسله ها، نشانگر این است که سپر عربی با راستای شمالی با آهنگی میان 30 تا 40 میلیمتر در سال به سوی ورقه اوراسیا در حرکت است. نتیجه این همگرایی سبب کوتاه شدگی پوسته ایرانزمین، ایجاد رشته کوه های زاگرس (در جنوب باختری)، البرز (در شمال) و رویداد زمین‎لرزه های به نسب فراوان در فلات ایرانزمین میباشد.در میان پدیده های خطر آفرین، زمینلرزه های ویرانگر مسئول بیشترین شمار کشتار انسانی و زیان مالی بوده اند و تعداد کشته شدگان انسانی در کشورهای درحال توسعه چندین برابر تعداد موجود در کشورهای پیشرفته است. درحال حاضر بسیاری از انسانها در پهنه های لرزه خیز زندگی میکنند و در این میان، پایتختها و شهرهای بزرگ در خطر بیشتری قرار دارند. این نکته خطرناک در بسیاری از شهرهای ایران، چون تهران، تبریز، مشهد، کرمان، قزوین، سمنان، کرج و بیشتر شهرهای شمالی کشور به چشم میخورد. با این وصف لزوم آموزش آمادگی در برابر زلزله از هیچ کس پوشیده نیست، اما تاکنون آنطور که بایسته است به آن پرداخته نشده. ایمنی در برابر زلزله, پوسته زمین, پیشبینی زلزله, زلزله شدید, زلزله مشهد, زلزله نیشابور, ساختمان ضد زلزله, شهرهای زلزله خیز, گسل زاگرس, گسل زلزله, منطق لرزه خیز
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری