سیاهچاله ها

سیاهچاله ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مسعود خیام
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

واقعۀ خارق‌العادۀ کشف “سیاهچاله” از مهم‌ترین تحولات علمی قرن بیستم به شمار می‌رود. نخستین بار ریاضی فیزیک‌دان آلمانی “شوارتس چیلد” با استفاده از معادلات نسبیت اینشتین، وجود این هیولای مخوف آسمان‌ها یعنی سیاهچاله را حدس زد و از آن تاریخ به بعد هر دو گروه منجمین و فیزیک‌دانان هسته‌ای به دنبال سیاهچاله بوده‌اند و در این راه به اکتشافات مهم و قابل توجهی دست یافته‌اند. من پس از آشنائی مقدماتی حین تحصیل با “حفرۀ سیاه” تصمیم گرفتم آن را به فارسی زبانان معرفی کنم. برای این کار کتاب مهم و پر سر و صدای پروفسور جان تایلور دانش‌مند شهیر انگلیسی را از روی چاپ ارزان قیمتی که اواخر سال ۱۹۷۴ م. در لندن منتشر شد ترجمه کردم. اخترشناسی, سیاه‌چاله, شوارتس چیلد, کتاب آموزش کیهانشناسی, کیهانشناسی, مسعود خیام, معادلات نسبیت اینشتین
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری