Lynda Creating Urban Game Environments in 3ds Max
آموزش چگونگی مدل سازی فضاهای شهری به کمک نرم افزار تری دی مکس
- کاربرد : آموزش چگونگی مدل سازی فضاهای شهری به کمک نرم افزار تری دی مکس
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Lynda
- سال تولید : 2011
توضیحات
در این کورس آموزشی چگونگی مدل سازی فضاهای شهری به کمک نرم افزار تری دی مکس را به خوبی خواهید آموخت و در انتها خروجی گرفتن به شیوه ای که برای وارد کردن در نرم افزار بازی سازی Unity مناسب با شد آشنا می شوید .
این مجموعه آموزش ویدیویی به همراه فایل های تمرینی و به مدت زمان 5 ساعت و 54 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد .
این مجموعه آموزش ویدیویی به همراه فایل های تمرینی و به مدت زمان 5 ساعت و 54 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد .
Description
Follow a practical guide to building 3D cityscapes for games. IAuthor Adam Crespi constructs a city block in 3ds Max utilizing low-polygon modeling and advanced texturing techniques. The course shows how to model common city elements such as buildings, intersections, curbs, and roofs and explains how to expand a city quickly and easily by reusing existing geometry in a modular way. The course also sheds light on simulating real-world detail with baking, lighting, and ambient occlusion techniques and offers a series of best practices for exporting to the Unity gaming engine.
Topics include:
Understanding the design process and software requirements
Analyzing concept art for texture and key shadow detail
Planning differently styled buildings
Laying out city blocks
Organizing construction elements and models using layers
Cloning geometry and texture
Testing the module for correct floor-to-floor heights
Arranging, aligning and cloning modular elements
Building a texture library
Creating stone, wood, and brick textures
Constructing texture sheets
Drawing detail
Using occlusion as a foundation for dirt
Preparing for Unity as a world builder
Topics include:
Understanding the design process and software requirements
Analyzing concept art for texture and key shadow detail
Planning differently styled buildings
Laying out city blocks
Organizing construction elements and models using layers
Cloning geometry and texture
Testing the module for correct floor-to-floor heights
Arranging, aligning and cloning modular elements
Building a texture library
Creating stone, wood, and brick textures
Constructing texture sheets
Drawing detail
Using occlusion as a foundation for dirt
Preparing for Unity as a world builder